مس سونگون/

اقدامات ماندگار مجتمع مس سونگون در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست

اقدامات ماندگار مجتمع مس سونگون در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست
کدخبر : 578877

دکتر عباسزاده مدیر مجتمع مس سونگون در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های منطقه ارسباران از اقدامات ماندگار مجتمع مس سونگون در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در مجتمع مس سونگون خبر داد.

دکتر عباسزاده در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های منطقه ارسباران با بیان اینکه سایت اطفای حریق منطقه ارسباران در قالب تعهدات اجتماعی مجتمع مس سونگون در شهرستان ورزقان احداث می شود گفت : این سایت که با اعتبار نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان در محدوده جنگل های ارسباران احداث می شود، مطالعات فنی و مجوزش اخذ و مناقصه آن برگزار شده و بزودی عملیات اجرایی آن نیز شروع می شود.

مدیر مجتمع مس سونگون اضافه کرد : مجتمع مس سونگون ۱۴۰۰ هکتار جنگل کاری با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان خواهد داشت که از طریق هماهنگی با معاونت محترم منابع طبیعی استان مجوزش اخذ شده است، به تفاهم رسیده و عملیات اجرایی اش را بزودی شروع خواهیم کرد.

مدیر مجتمع مس سونگون گفت: در بحث حفظ جنگل ها و آب های سطحی، اتفاق های مبارکی که امسال افتاده هست، ما حدودا ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اجرای دو پروژه ی عظیم مدیریت آب های سطحی سونگون در پایین دست سونگون اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به اینکه هیچ نگرانی در بحث آلودگی اسید مس سونگون وجود ندارد گفت: در راستای وظایف زیست محیطی و منابع طبیعی و حفظ آثار ارزشمند، ما ۶۰ میلیون دلار مازاد بر استاندارد اعلامی سازمان استاندارد هزینه کرده ایم که به جنگل ها و محیط زیست آسیبی نرسد.

دکتر عباسزاده با بیان اینکه تاکنون هیچ فرآیند قانونی برای احداث مجتمع امداد و نجات جاده ای بزرگراه خواجه - ورزقان طی نشده است، افزود: ما برای احداث این مجتمع امداد و نجات از امسال اقدام کردیم و انشالله تا شهریور ماه سال جاری کارهای اجرایی آن انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه، دکتر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از میزبانی خوب مجتمع مس سونگون افزود : تشکر ویژه داریم از دکتر عباسزاده مدیر محترم مجتمع مس سونگون که در همه حوادث اعم از اطفای حریق، زلزله، سیل، کولاک و برف، مقابله با کرونا و بخصوص در کمک به مواکب اربعین حسینی و ستاد بازسازی عتبات و عالیات و در سایر موارد چه در بحث پشتیبانی و چه در بحث کمک نیروهای HSE و آتش‌نشانی، روابط عمومی، راهداری و ... همیشه در کنار ما بوده و در خط مقدم می باشند.

وی گفت: سونگون ظرفیت بزرگی در استان ما است که تمامی مسئولان استانی و شهرستانی باید در تسهیل موانع و مشکلات توسعه، ارائه خدمات، ایجاد اشتغال و رشد و توسعه و پیشرفت مجتمع مس سونگون ، به مدیر جوان و خوش فکر مجتمع مس سونگون جناب آقای دکتر عباسزاده و همکارانش کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: