بانک توسعه صادرات

احداث ۷۰درصدپتروشیمی سلمان فارسی با تسهیلات ۱۲۰میلیون یورویی بانک توسعه صادرات

احداث 70درصدپتروشیمی سلمان فارسی با تسهیلات 120میلیون یورویی بانک توسعه صادرات
کدخبر : 578955

پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی سلمان فارسی با تامین مالی 120 میلیون یورویی بانک توسعه صادرات ایران به 70درصد رسید و قرار است این رقم تا مرحله بهره برداری به 200میلیون یورو افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، محمد جعفر مزده سرپرست بانک توسعه صادرات ایران به همراه مدیران ارشد این بانک از پتروشیمی سلمان فارسی در استان خوزستان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت 70 درصدی این پروژه قرار گرفتند.

طرح پتروشیمی سلمان با تامین مالی 200 میلیون یورویی بانک توسعه صادرات ایران تا کنون 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این طرح پس از اتمام و بهره برداری، سالانه بالغ بر 450 میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

رضا ساعدی فر، معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه، تاکنون 120 میلیون یورو از مبلغ مصوب تسهیلات به این طرح پرداخت شده، پیش بینی کرد که این طرح تا سال 1403 به بهره برداری برسد.

به گفته وی، تسهیلات 200 میلیون یورویی این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی می شود.

ساعدی فر با بیان اینکه، 500 شغل در مرحله بهره برداری طرح پتروشیمی سلمان فارسی ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین میزان اشتغالزایی این طرح در مرحله ساخت و آماده سازی نزدیک به چهار هزار نفر است.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: این پروژه به منظور تأمین زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و تأمین خوراک واحدهای تولید پلی پروپیلن، فنل، اکریلونیتریل و ... در مجتمع جدید پتروشیمی ماهشهر در حال احداث است.

یادآور می شود، پتروشیمی سلمان فارسی مجری طرح تبدیل گاز پروپان به گاز پروپیلن در ماهشهربا مساحت برابر با۱۶٫۷۵ هکتاراست. در این راستا شرکت گسترش صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 1381 تأسیس و فعالیت خود را آغاز و در سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: