مدیر خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه اعلام کرد؛

بهبود شاخص‌های خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه

بهبود شاخص‌های خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه
کدخبر : 579157

مدیر خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت اعلام کرد: افزایش سودآوری فولاد مبارکه و رضایت مشتریان داخلی و خارجی از نتایج مستقیم و کاهش زمان تدارک کالا، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، افزایش تولید و کاهش ریسک و توقفات اضطراری در نواحی تولیدی از نتایج غیرمستقیم اقدامات انجام‌شده جهت عبور از چالش‌های سال گذشته در حوزه خرید و تأمین تجهیزات این شرکت بوده است.

با وضع تحریم‌های ظالمانه، موانع و چالش‌های جدیدی در مسیر تأمین کالا در سطح داخلی و بین‌المللی پدید آمد که پیش‌بینی می‌شد روند خرید قطعات فولاد مبارکه را در سال ۱۴۰۱ دچار وقفه کند، اما با تحلیل‌های انجام‌شده در زمینه بازار و شبیه‌سازی راهکارهای آنالیزشده، نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه بهبودهای مهمی در فرایند و دستورکارهای خرید در اثر اجرای راهکارهای جدید حاصل شد.

این مطلب را مهدی سهرابی، مدیر خرید تجهیزات و قطعات یدکی فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت این شرکت اعلام و اظهار کرد: مهم‌ترین چالش‌های این واحد در سال گذشته نوسانات شدید نرخ ارز و کمبود مواد اولیه در سطح بین‌المللی بود. در این راستا، واحد خرید تجهیزات و قطعات یدکی به‌منظور انجام مأموریت خود، همواره در تلاش است برای بهبود شاخص‌های تأمین پایدار و اقتصادی کالا (تأمین به‌موقع، رقابتی و کیفی) و پشتیبانی نواحی تولیدی گام‌های مؤثری بردارد و مصمم است که روند خرید به‌گونه‌ای انجام شود که خطوط تولید دچار کمبود قطعه و توقف نگردد.

وی گفت: اقدامات مؤثر انجام‌شده جهت عبور از چالش‌های سال گذشته در حوزه خرید و تأمین تجهیزات عبارت‌اند از:

۱-جهت رفع مشکل نوسانات شدید نرخ ارز با ابلاغ سفارش‌های ارزی (پرداخت ریالی)، افزایش مبلغ پیش‌پرداخت به‌منظور کاهش ریسک تأمین‌کنندگان و سازندگان و برندسازی و توانمندسازی شرکت‌های تأمین‌کننده و شناسایی و عقد قرارداد با شرکت‌های جدید و مجرب در دستور کار قرار گرفت که پیاده‌سازی این فرایند موجب جلوگیری از حذف سفارش‌های خرید و افزایش تمایل تأمین‌کنندگان و سازندگان جهت همکاری و تأمین و ساخت کالاهای موردنیاز فولاد مبارکه گردید.

۲-در راستای رفع مشکل کمبود مواد اولیه در سطح بین‌المللی و به‌تبع آن در داخل کشور، با حمایت از شرکت‌های توانمند داخلی و عقد قراردادهای جدید، ریسک‌های تأمین و همچنین توقفات اضطراری نواحی تولیدی کاهش یافته است.

مدیر خرید تجهیزات و قطعات در ادامه نتایج و دستاوردهای حاصل از اقدامات انجام‌شده را کاهش زمان خرید از ۳۰۵ روز به ۲۵۹ روز و افزایش بهره‌وری و کیفیت خرید اعلام و اضافه کرد: علی‌رغم افزایش شدید قیمت قطعات و نرخ ارز مبلغ خرید این بخش تنها ۶ درصد (از ۴۶،۲۹۶ به ۴۹،۴۲۰ میلیارد ریال) افزایش داشت که رکورد بسیار مطلوبی در سطح بازرگانی داخلی و بین‌المللی است.

 سهرابی نتایج و دستاوردهای اقدامات انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ را کم‌سابقه دانست و گفت: افزایش سودآوری شرکت فولاد مبارکه و افزایش رضایت مشتریان داخلی و خارجی از نتایج مستقیم و کاهش زمان تدارک کالا، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، افزایش تولید و کاهش ریسک و توقفات اضطراری در نواحی تولیدی از نتایج غیرمستقیم این اقدامات است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از حمایت مدیرعامل، معاونت خرید و همه نواحی تولیدی شرکت در تحقق این دستاوردهای بزرگ قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش همکاران واحد خرید تجهیزات و قطعات یدکی، روند روبه‌بهبود فرایندهای خرید بهتر و بیشتر از سال گذشته ادامه یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: