مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی:

اکتشاف ذخیره ها و مجموعه های معدنی اتفاقی بزرگ در حوزه های معدنی و تامین مواد اولیه شرکت سنگ آهن است

اکتشاف ذخیره ها و مجموعه های معدنی اتفاقی بزرگ در حوزه های معدنی و تامین مواد اولیه شرکت سنگ آهن است
کدخبر : 579243

حمیدیان یکی از سیاست های شرکت سنگ آهن را که از معدن آنومالی ۸ آغاز شده را اکتشاف معادن منطقه دانست و گفت: سالهای سال این مجموعه وجود داشته و می توانسته با حداقل ۱۵۰ میلیون تن ذخیره کمک به فعالیت های معدنی کند اما عملیاتی نشده و ما بدنبال آن هستیم تا بقیه ذخیره ها و مجموعه ها را شناسایی کنیم و با مشارکت مجموعه های مختلف بتوانیم این ها را فعال کنیم تا اتفاق بزرگی در حوزه های معدنی و تامین مواد اولیه هم برای شرکت سنگ آهن مرکزی و هم سایر فعالین حوزه معدنی بیفتد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی روز گذشته به همراه مدیران و معاونین شرکت از مجتمع معدنی شهید احمدی روشن (آنومالی ۸ ناریگان) بازدید کردند.

حمیدیان معدن آنومالی ۸ را از معادن غنی منطقه بلوک مرکزی ایران دانست و گفت:  براساس پیش بنی هایی که از آن معدن می شود، در۲ بلوک از ۴ بلوکی که وجود دارد حدود ۱۵۰ میلیون تن ذخیره زیر زمینی داریم و در ۲ بلوک دیگر حدود ۶ میلیون تن ذخایر سطحی داریم. اکنون در حال برداشت ذخایر سطحی و دانه بندی آن هستیم و اولین محموله طی چند هفته گذشته وارد شرکت سنگ آهن مرکزی شد.

وی افزود: عملیات اکتشاف نیز به موازات کار پیش می رود و پیش بینی می شود با عملیات اکتشافی و استخراجی که در این معدن داریم، تداوم تامین خوراک برای شرکت سنگ آهن مرکزی و توسعه آن در سالهای آتی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با بیان اینکه هر کدام از معادنی که در منطقه وجود دارد زمانی برای دسترسی به حجم ذخایر قابل قبول دارد،اظهار کرد: سیاست ما این است که به موازات روی هر کدام از معادن منطقه با توجه به زمان دسترسی کار کنیم تا بتوانیم هم ترکیب سنگ قابل قبولی داشته باشیم و هم در زمان مورد نیاز به حجم سنگ قابل قبول دسترسی پیدا کنیم.

وی یکی از مباحث دیگر که سیاست آن ازمعدن آنومالی ۸ آغاز شده با توجه به شرایط کشور و دیگر مناطق در گذشته ، معادن راحت و سهل الوصولی بوده که در بحث اکتشاف مورد غفلت قرار گرفته است و گفت: اکنون با توجه ویژه به این حوزه ما نیز موضوع اکتشاف را در منطقه شروع کردیم. در اطراف معدن آنومالی ۸ ذخایر و مجموعه های دیگری وجود دارد که با کمک پیمانکاران و ظرفیت های شرکت سنگ آهن عملیات اکتشافی را جلو می بریم.

حمیدیان ادامه داد: سالهای سال این مجموعه وجود داشته و می توانسته با ۶ میلیون تن ذخیره کمک به فعالیت های معدنی کند اما عملیاتی نشده و ما بدنبال آن هستیم تا بقیه ذخیره ها و مجموعه ها را شناسایی کنیم و با مشارکت مجموعه های مختلف بتوانیم این ها را فعال کنیم تا اتفاق بزرگی در حوزه های معدنی و تامین مواد اولیه هم برای شرکت سنگ آهن مرکزی و هم سایر فعالین حوزه معدنی بیفتد.

وی با اظهار رضایت از سرعت برداشت در مجموعه معدنی شهید احمدی روشن و دستیابی به اولین محموله ها اظهار کرد: عملیات اکتشافی نیز به موازات در حال انجام است. طی صحبت هایی که انجام گرفت برنامه داریم سرعت عملیات برداشت را جلو برده و با مدل اقتصادی که در حال طراحی است بتوانیم تمام این عملیات را تا انتهای پروژه جلو ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: