شرکت صنعتی معدنی چادرملو

بررسی چالش‌های روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی ایران

کدخبر : 579392

در دومین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی ایران که صبح امروز به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همزمان با هفتۀ روابط‌عمومی و هفتۀ معدن، در یزد برگزار شد، چالش‌های روابط عمومی این واحدها بررسی و راهکارهای تنویر افکار عمومی در ارائه عملکرد های امید بخش به جامعه مورد هم اندیشی قرار گرفت.

 

براساس این گزارش در مراسم آغازین این گردهمایی دکتر محمود دهقان از استادان حوزه ارتباطات و روابط عمومی در سخنانی به راهکارهای موثر در معرفی و شناساندن توانمندی های بخش معدن توسط روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت : معدن به رغم توسعه، اشتغال و ارزآوری که در کشور ایجاد کرده، موفقیت قابل توجهی برای شناساندن نقاط قوت خود نداشته است.

این نویسنده و مدرس حوزه ارتباطات و روابط عمومی، افزود: حضور متنوع در رسانه ها، به ویژه رسانه های غیر رسمی، اثربخشی بالایی برای انتقال پیام دارد.

 دهقان، روابط عمومی ها را پیشانی سازمان و شرکت ها دانست که باید از مدیری توانمند و خلاق بهره ببرد. وی گفت: اطلاع رسانی اثربخش، باید برای مخاطب خاص با زبانی قابل فهم طراحی و اجرا شود. وی  پاسخگو بودن، روابط عمومی ها را از جمله ویژگی های مثبت این حوزه دانست و افزود  فعالیت هدفمند در حوزه مسوولیت اجتماعی یکی از راه های موثر در شناساندن جایگاه شرکت ها است.

"حمید علی‌آبادیان" مدیر روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز  با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت بودیم که پوشش رسانه‌ای منصفانه و گسترده‌تری را برای اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف مردم می‌طلبید، 

 بر لزوم همدلی و پشتیبانی روابط‌عمومی صنایع معدنی از یکدیگر در عرصۀ رسانه تأکید کرد وگفت: با امضای موافقت‌نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت آموزش‌و‌پرورش؛ فضای قابل توجّهی در نظر گرفته می‌شود تا نمایشگاه دائمی معرّفی معادن برپا شود تا شناخت و آگاهی آحاد جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان نسبت به عرصۀ معدن گسترش یابد.

وی در ادامه؛ برگزاری جشنوارۀ فیلم و مستند معدن و تولید فیلم‌ داستانی را از جمله برنامه‌های در دستور کار روابط‌عمومی سازمان ایمیدرو برشمرد و افزود جشنوارۀ عکس معدن نیز طی بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد که در همین راستا بایستی به همت روابط‌عمومی صنایع معدنی، سفرهای مطبوعاتی ویژۀ عکاسان و بازدید آنان از ظرفیت‌های معدنی انجام گیرد.

گفتنی است دومین گردهمایی مدیران روابط عمومی معدن و صنایع معدنی به مدت سه روز به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در یزد برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: