نیروگاه حرارتی برق

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد/ آمادگی کامل نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار در تابستان

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد/ آمادگی کامل نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار در تابستان
کدخبر : 579421

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به انجام ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور، از آمادگی کامل این واحدها برای تولید برق پایدار و مطمئن در روزهای اوج مصرف تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، ناصر اسکندری در نشستی خبری با اشاره به اینکه برای پیک تابستان سال گذشته ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی پیش‌بینی شده بود، افزود: به منظور افزایش آمادگی واحدهای تولید برق حرارتی برای پیک تابستان امسال نیز برای اولین بار بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در قالب ۷۳۰ پروژه از شهریورماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۷ درصد برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به پایان رسیده است، ادامه داد: این اقدامات شامل تعمیرات اساسی واحدهای بخاری و گازی، بازدیدها و تعمیرات دوره‌ای بوده که ظرف چند روز آینده با تکمیل تعمیرات واحدهای باقی مانده تمامی نیروگاه‌های حرارتی کشور آماده تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال خواهند بود.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه برای پیک تابستان سال گذشته یک‌هزار و ۱۱۳ مگاوات برنامه ارتقای توان تولید نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است، گفت: برای پیک تابستان امسال نیز برنامه‌ریزی مدونی صورت پذیرفته تا بتوانیم از این طریق ۴۹۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور در زمان پیک مصرف تابستان بیفزایم.

اسکندری با بیان اینکه در روزهای اوج مصرف تابستان بیش از ۵۲ هزار مگاوات از نیاز مصرف برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین خواهد شد، ادامه داد: با همت تمامی فعالان صنعت برق در تلاشیم تا پیک تابستان امسال را نیز همانند سال گذشته بدون مشکل سپری کنیم.

وی راندمان فعلی نیروگاه‌های حرارتی را ۳۹.۱ درصد اعلام کرد و گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصددیم تا پایان امسال این رقم را به ۳۹.۲ درصد افزایش دهیم. وزارت نیرو در تلاش است تا با مصرف سوخت کمتر بتواند برق بیشتری را تولید کند. از این رو تبدیل واحدهای گازی به سیکل‌ترکیبی و احداث نیروگاه‌های راندمان بالا دو برنامه جدی این مجموعه برای افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی خواهد بود.

معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به اینکه که در حال حاضر حداقل هفت هزار مگاوات ظرفیت برای احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی وجود دارد، گفت: هم اکنون ۲۱ درصد نیروگاه‌های کشور بخاری، ۳۱ درصد گازی و ۴۸ درصد سیکل‌ترکیبی هستند. در تلاشیم تا در گام نخست واحدهای سیکل‌ترکیبی کشور را افزایش دهیم و اگر واحد گازی جدیدی ساخته می‌شود راندمان آن بالای ۵۰ درصد باشد.

وی ضریب آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی کشورمان را بالای ۹۸ درصد برشمرد و گفت: این رقم در آمارهای جهانی حدود ۹۵ درصد است که در تلاشیم امسال نیز بتوانیم ضریب آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی را به بالای ۹۸ درصد برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: