همزمان با سوم خرداد،‌فاتح تاریخ ساز خرمشهر در منطقه آزاد ماکو حضوریافت

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از بزرگترین باغ گردو و پسته کشور

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از بزرگترین باغ گردو و پسته کشور
کدخبر : 579425

همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور و فاتح تاریخ ساز خرمشهر به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از بزرگترین باغ پسته و گردوی کشور واقع در دشت زیدون منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی در این دیدار با اشاره به کاشت ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر، در این دشت حاصلخیز واقع در منطقه آزاد ماکو افزود: کاشت این درخت ها بزرگترین رویداد درختکاری کشور است که در راستای شعار رشد تولید در بخش کشاورزی انجام گرفت که  امیدواریم در مهار تورم نیز تاثیر داشته باشد، .

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد ماکو با کاشت این درختان گام بلندی در توسعه بخش کشاورزی برداشته شده است اضافه کرد: حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور در این منطقه و آن هم در سالروز آزادسازی خرمشهر از الطاف خاص شهداست و فرصت مغتنمی است تا مسئولین تراز اول با ظرفیت های این منطقه آشنا شوند و امیدواریم موجب خیر و برکت برای منطقه آزاد ماکو در رونق و توسعه منطقه شود.

حسین گروسی افزود: با مدیریت صحیح و بهینه منابع آبی در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهرستان پلدشت به جهت قرار گرفتن در پایاب سد و رود ارس، امکان تولید چند برابری محصولات در این بخش میسر است.

شایان ذکر است:‌ مجموعه کشاورزی ۲۰۰۰ هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری ۹۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده و برای ۸۰۰ نفر اشغال مستقیم ایجاد کرده است.

همچنین یک مجموعه دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری ۱۲۰۰میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک مجموعه کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت ۳۱۹ هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه گذاری ۹۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: