با اتمام تعمیرات واحد ۲ گازی؛

فصل تعمیرات واحدهای نیروگاه نکا به زودی پایان می‌یابد

کدخبر : 579562

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به تلاش مداوم و شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه، از پایان قریب الوقوع فعالیت‌های تعمیراتی و آمادگی تمامی واحدهای نیروگاه شهید سلیمی نکا برای تولید انرژی در فصل تابستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، نوراله ادبی فیروزجائی با اشاره به لزوم آمادگی حداکثری واحدهای نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال بخصوص در دوران اوج مصرف، افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون و در زمان عدم نیاز شبکه برق کشور، تعمیرات میان‌دوره‌ای تمامی واحدهای بخار و واحد بخار سیکل‌ترکیبی و نیز بازدید دوره‌ای واحد یک گازی به صورت متناوب و بعضاً به طور همزمان طبق برنامه انجام شد و واحدها در مدار تولید قرار گرفتند و هم اکنون روزهای پایانی تعمیرات اساسی واحد دو گازی را می‌گذرانیم و این واحد نیز بزودی به شبکه سراسری برق کشور متصل می‌شود.

وی فرسودگی بخشی از تجهیزات بویلر واحدهای بخار، تهدید کاهش سطح آب دریا برای سیستم خنک‌کاری و کمبود آب مصرفی واحدها برای تبدیل به بخار را به عنوان مهم‌ترین چالش‌های نیروگاه نکا یاد کرد و گفت: برای حل این مشکلات و رفع موانع و محدودیت‌های تولید، عملیات رفع نواقص، ارتقای بازدهی سیستم آب شیرین‌کن آب دریا و لایروبی حوضچه آبگیر نیروگاه با جدیت در حال پیگیری و اجراست.

ادبی همچنین به افزایش تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا اشاره کرد و اظهار داشت: در دو ماه ابتدایی امسال با ثبت رشد ۱۰.۵ درصدی انرژی تحویلی نیروگاه نکا به شبکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا در پایان با اشاره به هزینه بالا و سختی‌های فرایند تولید برق بخصوص در فصل تابستان و زمان اوج مصرف از آحاد مردم و مشترکان خواست با اندکی صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف به یاری خادمان خود در عرصه تولید برق بشتابند.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با چهار واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، دو واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است و با تامین بیش از چهار درصد برق کشور سهم بسزایی در تأمین انرژی و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: