مدیرعامل سازمان اموال تملیکی:

تلاش جهادی مدیریت های استانی و کارکنان اموال تملیکی برای جبران عقب ماندگی ها ستودنی است

تلاش جهادی مدیریت های استانی و کارکنان اموال تملیکی برای جبران عقب ماندگی ها ستودنی است
کدخبر : 579617

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای حضور در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، دیدار با استاندار و بازدید از انبارهای اموال تملیکی به استان مرکزی سفر کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از اداره کل استان مرکزی، سید عبدالمجید اجتهادی را در این سفر، روح اله آبداریان مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور استان ها همراهی می کند.

اجتهادی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در محل فرمانداری شهرستان اراک، گفت: مقام معظم رهبری سال های متعددی را با عناوین اقتصادی نامگذاری کرده اند و همواره تاکید جدی بر مبارزه ریشه ای با پدیده قاچاق کالا داشته اند و از فرمایشات مهم ایشان این است که امر مبارزه با قاچاق کالا را بر تمامی دستگاه های دخیل در این حوزه یک امر واجب است.

وی همچنین افزود سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در یک سال و نیم گذشته و با شروع بکار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری در راستای تعیین تکلیف کالاهای در اختیار و همچنین ساماندهی انبارهای این سازمان انجام داده است و حجم کار انجام شده در طی این مدت چندین برابر اموری است که در طول بیش از ۳ دهه که از تأسیس سازمان می گذرد، صورت پذیرفته و با اشاره به لقبی که وزیر امور اقتصادی و دارایی به این سازمان داده اند، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را بحق سازمان رکوردها عنوان کرد. تلاش جهادی مدیریت های استانی و کارکنان اموال تملیکی برای جبران عقب ماندگی ها ستودنی است.

وی در ادامه اظهار داشت: البته موانع و مشکلاتی نیز همچنان در این مسیر وجود دارد و نمی توان توقع داشت در این مدت کوتاه فعالیت، جبران بیش از ۳۰ سال عقب ماندگی را نمود ولی با تلاش جهادی تمامی مدیریت های استانی و پرسنل اقدامات بسیار قابل قبول و شایسته ای در راستای تعیین تکلیف کالاهای در اختیار صورت پذیرفته است.

* کمی از کالاهای قاچاق کشف می‌شود

در این جلسه که با خیر مقدم بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی شروع شد، وی ضمن بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال با عنوان «رشد تولید؛ مهار تورم» مسئولیت‌ها در مبارزه با قاچاق کالا سنگین‌تر از گذشته است، بیان کرد: برای حمایت از تولید باید همه تلاش‌ها در جلوگیری از ورود کالای مشابه به کار گرفته شود.

وی افزود: سال گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری شد، چرا که این استان در جدال ناخواسته و نابرابر در حوزه قاچاق است و در کریدور و مسیر اجباری محموله‌های قاچاق واقع شده که یکی از آنها خودروهای شوتی‌ است.

نظری تاکید کرد: ساختار حوزه انتظامی و اموال تملیکی استان مرکزی با این حجم از تردد خودروهای قاچاق، در خور نیست و تناسب ندارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید با این چرخه که به اقتصاد داخلی کشور ضربه می‌زند، مبارزه جدی کرد، گفت: تنها درصد کمی از کالاهای قاچاق کشف می‌شود و در این مبارزه بی‌امان، همه دستگاه‌های اجرایی درگیر هستند و شهدایی نیز در این مسیر تاکنون تقدیم شده است.

نظری عنوان کرد: انبارهای اموال تملیکی باید با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذیربط ساماندهی شود، چرا که وجود انبارهای موجود زیبنده استان نیست و درخواست توجه ویژه مدیرعامل سازمان اموال تملیکی درخصوص تخصیص بودجه مناسب جهت تهیه انبار و تامین نیروی انسانی مکفی برای تعیین تکلیف کالاهای در اختیار اداره کل اموال تملیکی استان را خواستار شد.

*تعیین تکلیف ۸۵درصد کالاهای سنواتی

ادامه جلسه یداله حاج جعفری مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان ضمن ارایه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ و آمار مقایسه ای با مدت مشابه سال قبل بیان کرد هم اکنون بیش از ۸۵ درصد کالاهای سنواتی این اداره کل تعیین تکلیف گردیده و در راستای انجام عملیات فروش شامل حراج، مزایده و مذاکره و عملیات غیر فروش شامل استرداد، انهدام و واگذاری بین بیش از ۲۰ تا ۲۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ در جهت تعیین تکلیف کالاها رشد و افزایش داشته ایم.

وی همچنین اظهار داشت برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ تعداد پرونده های تعیین تکلیف شده خروجی از تعداد پرونده های تشکیل شده پیشی گرفته که با وجود تنها ۸ نفر نیروی کارشناسی این اداره کل این یک اقدام جهادی و با تلاش شبانه روزی پرسنل انجام گرفته است.

در پایان جلسه رییس پلیس امنیت اقتصادی استان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل تعزیرات حکومتی و فرمانداران شهرستان های ساوه و شازند ضمن بیان نظرات و دیدگاه ها و آسیب شناسی امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نحوه همکاری و تعامل اداره کل اموال تملیکی استان تقدیر و قول مساعد در جهت هم افزایی هرچه بیشتر در انجام امور محوله را بیان داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: