منطقه آزاد ارس

روابط ایران و اندونزی مستحکم تر از گذشته خواهد شد

 روابط ایران و اندونزی مستحکم تر از گذشته خواهد شد
کدخبر : 580028

در دیدار مشاور رئیس جمهور با سفیر اندونزی که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، طرفین بر تحکیم روابط میان ایران و اندوزی برپایه تعاملات اقتصادی و بازرگانی تاکید کردند.

گفتنی است در این دیدار که در حاشیه آیین افتتاح دومین ژئوپارک جهانی ارس برگزار شد، سفیر اندونزی در ایران به سفر دکتر رئیسی به این کشور اشاره کرد و گفت: سفر رییس جمهوری ایران به اندوزی نتایج پرباری به همراه داشت، این سفر نقطه عطفی برای گسترش روابط دوجانبه علی الخصوص گسترش روابط اقتصادی و زیربنای دو کشور ایران و اندونزی را مستحکم‌تر کرده است.

رونی پراستیو یولیانتورو ادامه داد: در این دیدار تفاهم نامه‌ها و توافقات خوبی در زمینه‌های گمرک، مواد غذایی حلال، تعرفه ترجیحی و غیره صورت پذیرفت.

وی بر افزایش روابط تجاری ایران و اندونزی تاکید کرد و افزود: در آینده نزدیک هیات اقتصادی از کشور اندونزی به ایران سفر خواهد کرد. این اولین قدم در افزایش همکاری‌های اقتصادی خواهد بود.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به مناطق آزاد اندونزی، نقش مناطق آزاد در ترانزیت کالا به آسیای مرکزی و جنوبی را مهم دانست و گفت: امیدوار هستیم که سرمایه گذاران ایرانی را جهت سرمایه‌گذاری در اندونزی ترغیب کنیم و بازرگانان ایرانی هم می‌توانند از اندونزی به‌عنوان هاب تجاری جهت ارسال محصولات به کشورهای آسیای مرکزی استفاده نمایند.

رونی پراستیو یولیانتورو در پایان ضمن تبریک جهانی شدن دومین ژئوپارک جهانی ارس، افزود: وجود این ژئوپارک‌ها نقش مهمی در حفظ طبیعت و گونه‌های گیاهی ایفا خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: