پتروشیمی صدف خلیج فارس

صدف خلیج فارس، پتروشیمی سازگار با محیط زیست

 صدف خلیج فارس، پتروشیمی سازگار با محیط زیست
کدخبر : 580034

تاکنون اغلب سیاست‌ها و برنامه‌های امور محیط زیست صنعت پتروشیمی ایران بیشتر حول مدیریت مسائل محیط‌زیستی شرکت‌های تولیدی تعریف می‌شد تا تولید آلاینده‌ها در خلال فعالیت‌های صنعتی مدیریت شود؛ اما مدتی است که برخی مجتمع های پتروشیمی برنامه‌های پیشگیرانه ای در این زمینه پیاده سازی کرده اند و در این میان، پتروشیمی صدف خلیج فارس یکی از واحدهای پیشرو در سازگاری با محیط زیست -از حیث فرآیند تولید و محصول تولیدی- محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی صدف خلیج فارس، شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس بزرگترین مجتمع تولیدی الاستومر در کشور و منطقه است که با بهره برداری از آن سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک استایرین بوتادین تولید و برای تأمین خوراک بازارهای داخلی و جهانی عرضه می شود.

این شرکت با استفاده از به روزترین فناوری های جهانی، قابلیت تولید خوراک واحدهای سازنده لاستیک سبز با برچسب انرژی را دارد و قادر است ۴ گرید خشک و ۲ گرید روغنی محصول E-SBR را با بالاترین کیفیت و رعایت استانداردهای بین المللی انرژی و محیط زیست تولید کند.

در میان ویژگی های خاص محصول تولیدی این مجتمع که در آینده نزدیک به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود، مواردی را می توان برشمرد که مؤید رعایت استانداردهای بین المللی بهداشتی و محیط زیستی در تولید این محصول و همینطور مختصات محصول تولیدی است؛ از جمله حذف نیتروزآمین از محصول نهایی، حذف PCA و GA از محصولات در جهت حفاظت از محیط زیست و رعایت الزامات ISCC و انطباق با استانداردهای جدید محیط زیستی اروپا.

علاوه بر این، افزایش درصد تبدیل در راکتورها و در نتیجه کاهش میزان مصرف انرژی به ازای هر تن محصول و کاهش دور ریز پساب تمیزکاری به دلیل استفاده از سیستم تمیزکاری بسته و همراه با تصفیه نیز ویژگی های دیگری است که نشان دهنده فرایند سازگار با محیط زیست تولید در این مجتمع است. مجموع این ویژگی ها موجب شده که محصول تولیدی صدف خلیج فارس در ایران بی نظیر و در سطح جهانی توانمند در عرصه رقابت باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: