بیمه مرکزی،

نگاه قضایی به عملیات تخصصی بیمه از دریچه آموزش حرفه ای تغییر می کند

نگاه قضایی به عملیات تخصصی بیمه از دریچه آموزش حرفه ای تغییر می کند
کدخبر : 580048

اصلاح نگاه قضات و نهادهای قضایی به دعاوی بیمه ای از مسیر آموزش حرفه ای و تعامل بین دستگاهی شکل خواهد گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر سید جواد میرقاسمی ضمن اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه در رشته شخص ثالث به هیچ عنوان قصد و انگیزه سودآوری ندارد و با هدف ایفای تکالیف قانونی و مسئولیت های اجتماعی، خدمات بیمه ای ارائه می دهد.

مدیرکل امور حقوقی نهاد ناظر صنعت بیمه از خدمات آموزشی مستمر صنعت بیمه به قضات مرتبط با پرونده های حوادث جاده ای خبر داد و اظهار داشت: همکاری مشترک صنعت بیمه و دستگاه قضا از سال ۱۴۰۱ با محوریت اداره کل حقوقی قوه قضاییه و سندیکای بیمه گران ایران، آغاز و تاکنون دوره های آموزشی برای قضات چهارده استان برگزار شده است.

وی از برگزاری پانزدهمین دوره آموزشی یاد شده در استان اصفهان خبر داد و افزود: هدف اصلی ما هم اندیشی، رفع چالش های موجود و تبیین رویه واحد در اجرای قانون بین صنعت بیمه و دستگاه قضایی است.

 دکتر میرقاسمی که امر تدریس این دوره های آموزشی را بر عهده دارد با قدردانی از حمایت های رئیس کل بیمه مرکزی، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران و مسئولان قوه قضائیه از همکاری روسا و سرپرستان شعب بیمه در استان ها نیز تقدیر کرد.

گفتنی است همکاری بین اداره کل امور حقوقی بیمه مرکزی و اداره کل حقوقی قوه قضاییه از زمان تصویب قانون بیمه اجباری (۱۳۹۵) آغاز شده است.شایان ذکر است دوره های آموزشی برای قضات با محوریت تبیین مبانی و مفاد قوانین بیمه به خصوص رشته شخص ثالث و همچنین هم اندیشی در حوزه های مشترک بیمه و قضا در تمامی استان های کشور برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: