در ششمین جلسه شورای راهبری مجمع «رصتا» عنوان شد؛

حمایت سکوها از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

حمایت سکوها از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی
کدخبر : 580339

اعضای شورای راهبری مجمع رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» در نمایشگاه الکامپ نظرات خود را در خصوص ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» با حضور در نمایشگاه الکامپ، ششمین جلسه شورای راهبردی مجمع «رصتا» را تشکیل دادند و در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم افزایی صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر صحبت کردند.

مهدی شاملو مدیر رسانه آنتن و رییس شورای راهبری مجمع رصتا در ابتدای این نشست گفت: اصل تصویب ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت‌‌و تصویر فراگیر از نظر سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر اتفاق خوبی است که باعث مشخص شدن دامنه صدور مجوز در وزارت ارشاد و صدا و سیما شد و برخی خلأهای قانونی را برطرف کرد اما درخواست سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص رئیس جمهور محترم این است که در کمیته‌ای که با حضور سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر و وزارت فرهنگ و ارشاد برای تدوین مقررات لازم برای ساماندهی این عرصه پیش‌بینی شده است، فضایی برای مشارکت نمایندگان بخش خصوصی برای تهیه لایحه پیش‌بینی شود.

در ادامه آرش دارابیان مدیر رسانه «اپیزود» و عضو شورای راهبری مجمع «رصتا» با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب گفت: اگر تمام نقدها و مباحث در این حوزه را کنار بگذاریم، هم‌اکنون که با مصوبه شورای عالی انقلاب، جایگاه متولی حوزه نمایش خانگی مجدداً تثبیت شده است، اتفاقی مبارکی رقم خورده است. امیدوارم همگی به یکدیگر کمک کنیم تا هرچه بیشتر به سمت مسیری خوب حرکت کنیم و آن را به سرانجامی خوب برسانیم و درنهایت در راستای کمک به بخش خصوصی گام بردارد.

سید رامین موسوی مدیر سکوی «آپرا» نیز گفت: اعطای مجوز برای تولید و انتشار محتوا در نمایش خانگی در دو سه سال اخیر برعهده ساترا بوده است و ساترا صدور مجوزها و فعالیت کسب و کارها را در حوزه نمایش خانگی تسهیل کرده است اما تصور مردم این است که صدا و سیما به‌تازگی مسئولیت نظارت بر حوزه نمایش خانگی را برعهده گرفته است. بنابراین از منظر تعداد و حجم سریال‌هایی که ساترا نظارت آن را بر عهده داشته است می‌توان گفت که رزومه قوی تری نسبت به وزارت ارشاد دولتهای یازدهم و دوازدهم داشته است.

موسوی در ادامه تأکید کرد: لازم است بعد از این مصوبه همچنان تنظیمگری تعاملی و منطقی صدا و سیما و ساترا به همان شکل سابق ادامه پیدا کند تا سکوها و مردم تاثیرات مثبت این مصوبه را احساس کنند.

امیر رضاخانیان مدیر رسانه «گپ‌فیلم» نیز درخصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: این مصوبه می‌تواند اتفاق خوبی باشد، از طرفی برخی اشخاص بعد از این مصوبه درپی بهانه هستند و ساترا با عملکردی خوب و حساب‌شده نباید بهانه‌ای دست این منتقدان بدهد. 

وی افزود: به عقیده من ساترا باید فضا را با بخش خصوصی صمیمانه‌تر کند علی‌الخصوص زمانی که قرار است قوانین مهمی را وضع کند. مشورت گرفتن با پلتفرم‌ها تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت. ناگفته نماند ساترا در زمینه اعطای مجوز به سکوها عملکرد خوبی داشته و کمک‌های بسیاری به آنها کرده است. اگر همان شیوه در تولید محتوا هم اتفاق بیفتد تمام حرف وحدیث‌ها از بین خواهند رفت.

سامان مرادحسینی مدیر رسانه روستا‌تی‌وی نیز با بیان نظر خود راجع به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ساترا همانند نهادهای دیگری که در دنیا وظیفه تنظیم‌گری دارند در این چندسال تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته است. البته عده‌ای نگران بودند که شاید صدا و سیما به عنوان تنظیم‌گر سکوها را محدود کند اما دیدیم که چنین اتفاقی نیفتاد و سکویی که قانون را رعایت می‌کند حمایت هم می‌شود. یکی دیگر از نکات بارز ساترا تسهیل‌گری در صدور مجوزهاست.

وی ادامه داد: ساترا به‌عنوان نهاد پیشگام در درگاه ملی مجوز نشان داد که قصد دارد با برقراری ارتباط بین بخش خصوصی تسهیل‌گری در اعطای مجوز را به طور جدی پیگیری کند و آن را در این چندسال به‌خوبی عملی کرده است. 

لیلا آمره مدیر رسانه هابینا نیز در پایان این جلسه گفت: امیدوارم با مشخص شدن حوزه مسئولیت‌های ساترا و وزارت ارشاد در نظارت، درکنار تسهیل‌گری صدور مجوز،  شاهد روزهای پر رونقی باشیم.

وی تاکید کرد: من می‌توانم طبق مشاهداتم و حضور در شورای راهبردی مجمع «رصتا» به مردم این نوید را بدهم که اگر احیانا به دلایلی مانند شیوع کرونا و ... رکودی در این حوزه وجود داشته است، با توجه به دغدغه ساترا و بخش خصوصی برای توسعه محتوای فاخر و مناسب، حوزه نمایش خانگی امسال و سال‌های آینده رونق بیشتری خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: