آغاز ذخیره سازی ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سی باس در قشم

آغاز ذخیره سازی 350 هزار قطعه بچه ماهی سی باس در قشم
کدخبر : 580363

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم، از آغاز فاز اولیه ذخیره سازی بچه ماهی در قفس های پرورش ماهی در دریا توسط دو شرکت خصوصی از بومیان در منطقه آزاد قشم خبر داد.

مریم نوری بالانجی با اعلام این خبر اظهار داشت: شروع پیوسته و متوالی فاز اولیه ذخیره سازی ۳۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سی باس مربوط به دو مجموعه بومی با نام های شرکت آبزیان گستر همدلان قشم و شرکت آبزیان دشت مروارید قشم، است.

نوری بالانجی ادامه داد: شرکت آبزیان گستر همدلان قشم با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن ماهی و با اشتغال مستقیم و فصلی ۳۵ نفر در فاز اول ذخیره سازی ۱۰۰هزار قطعه بچه ماهی سی باس را آغاز کرده است.

وی افزود: همچنین شرکت آبزیان دشت مروارید قشم با ظرفیت تولید ۳۰۰۰ هزار تن و ایجاد اشتغال مستقیم و فصلی برای ۳۹ نفر در فاز نخست، جهت ذخیره سازی در فاز اول، ۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سی باس اقدام کرده است.

به گفته مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم؛ سیاست سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه تولیدات شیلاتی و صنایع وابسته به آن، مشارکت سرمایه‌گذاران و دستیابی به افزایش تولید ماهی و کمک به کاهش فشار به ذخایر آبزیان دریایی بومی موجود در خلیج فارس است.

نوری بالانجی با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس اکنون بخاطر نرخ سوددهی مناسب و همچنین زمان کوتاه در درآمدزایی، مورد توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دارد.

براساس این گزارش، طرح های آبزی پروری در منطقه آزاد قشم دارای جذابیت بالایی برای سرمایه گذاری است که بیشترین متقاضیان و سرمایه گذاران در این حوزه را جوانان بومی استان هرمزگان با استقبال خوب خود تشکیل داده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: