رقابت سهیلی با بیش از ۱۲۰۰ روستا در سراسر دنیا؛

روستای سهیلی قشم در مسیر جهانی شدن

روستای سهیلی قشم در مسیر جهانی شدن
کدخبر : 580876

هشت روستای کشور برای انتخاب به عنوان روستای جهانی، توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) رقابت می‌کنند و روستای سهیلی قشم نیز در این رقابت حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، روستای سهیلی جزیره قشم، کندوان استان آذربایجان‌شرقی، میمند کرمان، قاسم‌آباد گیلان، کندلوس مازندران، پالنگان کردستان، ابیانه اصفهان و بیشه لرستان روستا‌هایی هستند که به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهند کرد.

سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) از سال ۲۰۲۱ موضوعی را تحت عنوان دهکده‌های جهانی گردشگری مطرح و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستا‌ها عنوان کرده است و ۱۳۰ روستا از ایران در مرحله اولیه برای جهانی شدن به رقابت پرداختند و هم اکنون ۸ روستا به مرحله ارزیابی پایانی رسیده اند.

امسال تعداد کل کاندیدا‌ها در سطح جهان به ۱۲۵۶ روستا رسیده است که طبق تجربه سال‌های گذشته، از این تعداد کمتر از ۵۰ روستا به عنوان روستا‌های جهانی در فهرست روستا‌ها قرار خواهند گرفت.

بنابراین گزارش، روستای سهیلی به عنوان یکی از روستاهای بخش حرا شهرستان قشم توانسته با داشتن ظرفیت‌های گسترده در حوزه گردشگری، به نمادی از مهاجرت معکوس تبدیل شود.

موقعیت و طبیعت بکر این روستا به واسطه قرارگیری در کنار جنگل های حرا، برخورداری از اسکله تفریحی مناسب و اقامتگاه های بومگردی دیدنی در کنار مهمان نوازی مردم روستا موجب شد سالانه هزاران گردشگر از سهیلی بازدید کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: