مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

پهلوگیری نخستین کشتی سنگین با هدف صادرات در اسکله نفتی حرا / بارگیری و صادرات ۴۵ هزار تن قیر تولید شده در قشم به مقصد چین

پهلوگیری نخستین کشتی سنگین با هدف صادرات در اسکله نفتی حرا / بارگیری و صادرات 45 هزار تن قیر تولید شده در قشم به مقصد چین
کدخبر : 580935

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود اولین کشتی 45000 تنی در اسکله حرا قشم جهت آغاز مراحل بارگیری محموله قیر صادراتی از محصولات تولید شده توسط یکی از شرکت‌های تولیدی قیر قشم جهت صادرات به مقصد چین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مختار گرشاسبی با بیان این مطلب، اظهار داشت: این اولین شناور در مقیاس تناژ سنگین برای بارگیری محموله صادراتی در قشم است.

وی ادامه داد: از فروردین ماه سال جاری تا به امروز چندین کشتی برای بارگیری کالاهای تولیدی صادراتی وارد اسکله‌های حرا و کاوه منطقه شده‌اند و عملیات بارگیری و صادرات را انجام داده‌اند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به آبخور مناسب (بین ۱۹ الی ۲۳ متر) در اسکله‌های حرا و کاوه، امکان پهلوگیری کشتی‌های سنگین و با تناژ بالا تا ۱۰۰ هزار تن وجود دارد.

گرشاسبی با اشاره به پهلوگیری کشتی 45 هزار تنی در اسکله نفتی حرا با هدف انجام صادرات قیر، تصریح کرد: این نخستین کشتی سنگین می باشد که در اسکله‌های منطقه آزاد قشم با هدف انجام صادرات پهلوگیری کرده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته این روند ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، برای افزایش میزان صادرات منطقه آزاد قشم از محل تولید منطقه برنامه صادرات 500 میلیون دلار تا پایان سال برای این منطقه هدف‌گذاری شده است

گفتنی است، سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۲ میلیون دلار از محل تولید منطقه آزاد قشم به خارج از کشور صادرات انجام شده و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 20 خردادماه حدود ۸۵ میلیون دلار صادرات انجام گرفته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: