مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران اعلام کرد :

تحولی بزرگ با افزودن " پوشش پرداخت خسارت خودروهای نامتعارف " به بیمه نامه های بدنه آغاز شد

تحولی بزرگ با افزودن " پوشش پرداخت خسارت خودروهای نامتعارف " به بیمه نامه های بدنه آغاز شد
کدخبر : 582086

فرهاد پرتوی مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران اعلام کرد: با افزودن کلوز " پوشش پرداخت خسارت خودروهای نامتعارف " به بیمه نامه های بدنه بیمه ایران، تحول بزرگی برای پرداخت خسارت خودروهای نامتعارف در بیمه ایران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، پرتوی با اعلام این خبر افزود: بر اساس تبصره 3 ماده 8 قانون شخص ثالث مصوب سال 1395، خودروها به دو دسته متعارف و نامتعارف تقسیم شدند و خودرویی که در زمان وقوع حادثه رانندگی ارزشی برابر یا کمتر از 50 درصد دیه مرد مسلمان در ماه حرام داشته باشد، خودروی متعارف و خودروهایی که ارزش آنها بیش از این رقم باشد نامتعارف محسوب می شوند.

بنابراین سقف تعهدات پرداخت خسارت مالی با درنظرگرفتن دیه یک میلیارد و دویست  میلیون‌ تومانی برای یک انسان کامل در ماه حرام، این عدد در سال 1402 رقمی معادل ششصد میلیون تومان است و اگر ارزش خودرویی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان باشد، خودروی نامتعارف یا خودروی گران‌قیمت محسوب خواهد شد.

وی افزود: شرکت سهامی بیمه ایران در راستای مسئولیت های اجتماعی و بیمه گری خود و پاسخگویی به نیاز های تعداد زیادی از بیمه گزاران که با گران شدن قیمت ماشین، خودروی آنها در دسته خودروهای نامتعارف قرار گرفته بود، اقدام به طراحی کلوز " پوشش پرداخت خسارت خودروهای نامتعارف " در بیمه نامه های بدنه خودرو نمود.

مدیرکل بیمه های اتومبیل مهمترین مزیت های این کلوز را، حق بیمه حداقلی، عدم کسر فرانشیز درهنگام پرداخت خسارت و جلوگیری از حذف تخفیفات بیمه نامه بدنه در زمان پرداخت خسارت عنوان کرد و گفت: بیمه گزاران با خرید این کلوز می توانند در زمان بروز حادثه تصادف و زیان دیده بودن، از محل تبصره 3 ماده 8 قانون شخص ثالث خسارت خود را از بیمه نامه شخص ثالث مقصر دریافت نمایند و مازاد این خسارت را نیز  از محل بیمه بدنه دریافت کنند.

پرتوی تصریح کرد: قبل از طراحی این کلوز نیز، زیاندیدگان خودروهای نامتعارف می توانستند از بیمه نامه بدنه خود، مازاد خسارت اتومبیل را دریافت نمایند ولی در این صورت علاوه بر کسر فرانشیز، تمامی تخفیفات بیمه نامه بدنه آنها حذف می گردید ولی در حال حاضر با خریداری این کلوز می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. ایشان همچنین عنوان نمودند که این پوشش فقط شامل خودروهای سواری می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: