برگزاری جلسه مشترک مسوولان بیمه مرکزی ومعاونت علمی و فناوری رییس جمهور

صندوق پژوهش و فناوری تاسیس می شود

صندوق پژوهش و فناوری تاسیس می شود
کدخبر : 582308

جزییات عملیاتی تفاهم نامه «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیانرییس جمهور» و «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران» در جلسه ای مشترک با حضور دکتر دهقانی فیروز آبادی و مهندس مجید بهزادپور بررسی و با سرمایه گذاری صنعت بیمه در حوزه های فناورانه موافقت شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل رئیس کل بیمه مرکزی در این جلسه با بیان این موضوع که برای حرکت در فضای جدید باید به مقتضیات زمان و تکنولوژی های روز مجهز شد گفت: هرچند وارد شدن در حوزه های جدید با ریسک همراه است ولی صنعت بیمه آمادگی دارد که در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد شده و حتی سرمایه گذاریهای خود را به این سمت هدایت کند.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: فعالیت در این عرصه با موانع زیادی روبرواست ولیکن باید مرزها را شکست و با تعریف و تبیین ضرورتهای این حوزه، سرمایه گذاری های انجام شده را تضمین کرد.

مهندس مجید بهزاد پور در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح زیمنه های همکاری بین دو بخش بیمه و فناوری تصریح کرد اگر فرصت های بوجود امده خوب مدیریت شود و مدل مناسبی برای سرمایه گذاری ها ایجاد شود قطعا حجم سرمایه گذاریها در این حوزه بیشتر خواهدشد.

وی با استقبال از طرح ایجاد صندوق پژوهش و فناوری گفت صنعت بیمه می تواند با مطالعه کامل سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه را تضمین کرده وآرامش و آسایش را برای فعالان این بخش فراهم نماید.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: صنعت بیمه با مشارکت در تامین سرمایه پروژه هایی مانند انسولین و پلاسما کمک شایان توجهی به کشور برای خارج نشدن ارز انجام داده و قطعا می تواند در سایر زمینه های مبتنی بر دانش بنیان نیز نقش بسزایی را ایفا کند.

بر اساس این گزارش *دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی* هم در این جلسه با اشاره به فعالیت های شرکت های فناوری در برخی از استانهای کشورگفت پیشرفت سریع مالی و علمی این حوزه ها جریان جدیدی است که قطعا با ریسک پذیری مدیران دولتی منشا تحولات بزرگی خواهد شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، با تاکید بر تسریع در روند فعالیت شرکت های دانش بنیان به عنوان رویکرد جدید معاونت تصریح کرد: هرچند به علت نا آشنایی و نا آگاهی برخی از مدیران احتمال عدم استقبال به سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد ولیکن مدیران ریسک پذیر مسیرهای نوینی را باز می کنند تا آیندگان بتوانند از برکات آن استفاده نمایند.

دکتر دهقانی ماهیت بیمه را مدیریت ریسک دانست و گفت: هرچند که ما اعتقاد داریم که فعالیت در حوزه های فناوری سخت و دشوار نیست ولیکن صنعت بیمه با هنرمندی باید ریسک حضور در این حوزه را بپذیرد .

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، گفت برای تضمین ریسک در تولید محصولات دانش بنیان نیازمند تاسیس صندوق پژوهش و فناوری هستیم و بیمه می تواند منابع این صندوق را تامین و تضمین کند.ما تضمین می کنیم که از منابع سرمایه گذاری شده در این صندوق بدرستی صیانت می شود.

در این جلسه که با حضور بنیادی معاون طرح و توسعه ، حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع، عسگری مدیرعامل شرکت فنحاب و برخی از مدیران ارشد بیمه مرکزی و هم چنین اسدی فرد معاون توسعه شرکت های دانش بنیان، مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان و خانم حقجوی جوانمرد رئیس ستاد فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در محل پردیس فناوری برگزارشد بر محورهایی مانند : تعریف ابزارهای جدید، زمینه سازی برای انعقاد قراردادهای مرتبط، ، تعریف رابطه متعامل بین صندوق و بیمه ، توجه به موضوع سودآوری ، اصلاح آیین نامه های مرتبط و ... تاکید شد.

گفتنی است در انتهای این جلسه *تفاهم نامه راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری بیمه* بین شرکت های« سامانه نگار حامی بیمه»،«نوآوری و کارآفرینی آرمانی شریف موسوم به پرادیس هاب» و « شبکه نوآفرینی سرآمد با برند پلنت» امضا شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: