ایمیدرو

معاون استاندار همدان: دفتر نمایندگی ایمیدرو در همدان راه‌انداز‌ی‌شود

معاون استاندار همدان: دفتر نمایندگی ایمیدرو در همدان راه‌انداز‌ی‌شود
کدخبر : 582463

معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: همدان ظرفیت ‌معدنی خوبی دارد بر همین اساس از وزارت صمت درخواست داریم ایمیدرو در همدان دفتر نمایندگی تاسیس کند.

 سید مجتبی حسینی ظهر امروز در نشست فعالین حوزه معدن استان همدان، اظهار داشت: سرمایه گذاری ایمیدرو در استان هایی که فعالیت معدنی دارند مشهود است اما متاسفانه در همدان این اتفاق را شاهد نیستیم.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم زنجیره فعالیت های معدنی در استان همدان را تکمیل کنیم نیاز داریم مجوزها و صدور پروانه با سهولت بیشتری انجام شود.

وی خواستار تفویض اختیار بیشتری به استان همدان در خصوص فعالیت های معدنی شد و بیان کرد: اختیارات استان ها برای حل مشکلات معدنی باید تقویت شود و تمرکز از پایتخت برداشته و در کل کشور تفویض اختیار صورت گیرد.

معاون اقتصادی استاندار همدان، ذخیره معدنی این استان را بسیار قابل توجه دانست و گفت: معتقدیم همدان در حوزه معدن و رشد اقتصادی کشور از این مسیر، حرف برای گفتن دارد.

حسینی تاکید کرد: شناسایی معادن خاص از جمله طلا و لیتیوم در همدان نشان دهنده ذخایر معدنی فوق العاده این استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

راه‌اندازی شهرک صنایع برای ممانعت از ‌خام‌فروشی ‌

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با اعلام این خبر که شهرک صنایع در همدان راه اندازی می شود، گفت: برای حل دغدغه معدنکاران در خام فروشی مواد معدنی شهرک صنایع در همدان راه اندازی خواهد شد.

احمد شانیان افزود: در بخش معدن نیز اتفاق خوبی رخ داده همچون صدور پروانه کشف معدن لیتیوم در استان، اگرچه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بحث فناوری لیتیوم در دستور کار قرار گرفته است.

وی به وصول حقوق دولتی معادن در دو سال گذشته معادل متوسط ۴۰۰ درصد رشد اشاره کرد و یادآور شد: نظارت بر عملکرد معادن ایجاد کارگروه تعامل برای رفع مشکلات و برگزاری مزایده معادن در دو نوبت از دیگر اقدامات بوده است.

شانیان در پایان با تاکید بر اینکه حدود ۳۵ درصد واحدهای صنعتی وابسته به صنایع معادن هستند اضافه کرد: معادن به عنوان‌ یکی از ارکان اقتصادی حائز اهمیت هستند بنابراین بررسی معادن متروکه اما قابل احیا در اولویت قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: