وزیر صمت در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ابن‌سینا مطرح کرد؛

اهمیت بهره‌مندی از سوخت‌های تجدیرپذیر به جای سوخت‌های فسیلی/ وحدت مردم و مسئولین، رمز پیشرفت استان همدان

اهمیت بهره‌مندی از سوخت‌های تجدیرپذیر به جای سوخت‌های فسیلی/ وحدت مردم و مسئولین، رمز پیشرفت استان همدان
کدخبر : 582490

وزیر صمت با اشاره به وحدت ایجاد شده در بین مردم و مسئولین استان همدان با بیان اینکه حرکت به سمت زنجیره ارزش صنایع نفت و گاز از محورهای توسعه است، گفت: حرکت به سمت سوخت‌های تجدیدپذیر، به‌جای استفاده از سوخت‌های فسیلی اهمیت بالایی دارد.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح امروز شنبه در جریان آغاز عملیات اجرایی احداث پتروشیمی ابن‌سینا در همدان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: حرکت به سمت سوخت‌های تجدیدپذیر، به‌جای استفاده از سوخت‌های فسیلی، یک موضوع مهم و قابل اهمیت است.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت زنجیره ارزش صنایع نفت و گاز از محورهای توسعه پایدار است، ادامه داد: در کنار مجموعه‌های پتروشیمی، می‌بایست شهرک‌های صنعتی تاسیس شود تا از مواد اولیه پتروشیمی‌ها، برای تولید محصولات صادرات محور استفاده می‌کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه پیگیر تمام پروژه‌های کلنگ زنی شده است و در برنامه‌های سالیانه، بازدید از آنها را در دستور کار قرار می‌دهد، افزود: در صورت حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه، از همه طرح‌ها پشتیبانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه علت بسیاری از اتفاقات کنونی جهان، پدیده‌های گلخانه‌ای است، تاکید کرد: بر همین اساس باید پتروشیمی، محور توسعه‌مان باشد و سوخت فسیلی، گاز و نفت را نباید سوزاند. البته امروز وقت آن رسیده تا به‌جای استفاده از سوخت فسیلی از سایر منابع انرژی استفاده کرد و سوخت فسیلی از جمله گاز و نفت را نسوزاند و آنها را باید محور توسعه به سمت زنجیره‌های با ارزش پایین‌دستی نفت و گاز پیش برد.

علی‌آبادی نفت مایع را اصلی برای توسعه دانست که بزرگترین سرمایه کشور محسوب می‌شود و نباید آن را سوزاند بلکه باید آن را به کالاهای ارزشمند تبدیل کرد که صدها برابر ارزش دارد، یادآور شد: با توجه به مشخص شدن محور توسعه، باید به سمت زنجیره ارزش پائین‌دستی صنایع نفت و گاز پیش رفت و اینجا آغاز حرکت است.

وی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد یورو طرح در کشور از زمان فعالیتش در این مسئولیت (طی ۲ ماه گذشته) اجرا شده که همه نتیجه‌بخش بوده است، لازمه موفقیت را اتحاد، همدلی و یکی شدن دانست و تصریخ کرد: خوشبختانه در استان همدان شاهد برادری، وفاق و همدلی مطلوبی بین مسئولان هستم که از این همه اتحاد خرسندم.

وزیر صمت همچنین اعلام کرد که با برداشتن موانع و پیگیری برای حل مشکلات، برای توسعه شهرک‌ها و مجموعه‌های صنعتی اقدام خواهد کرد.

در این نشست همچنین، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان با تقدیر از اقدامات وزیر صمت، وی را مدیری انقلابی و کاربلد برشمرد و گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی در استان همدان پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم راکد و تعطیل بود که از این تعداد ۱۵۴ واحد در این دولت احیا شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: