رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

گفتمان مبارزه با فرار مالیاتی در ایستگاه عمل/ سازمان امور مالیاتی اولین دستگاهی که واحدهای استانی مبارزه با پولشویی را راه اندازی کرده است

کدخبر : 582669

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه گفتمان اصلی نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید مبارزه با فرار مالیاتی است، موارد بزرگ کشف فرار مالیاتی را در برخی از استان های کشور اعلام کرد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر سیدمحمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست هم اندیشی واحد‌های بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور، با تاکید بر اینکه در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی، رویکرد جدید نظام مالیاتی در حوزه شناسایی مصداقی، مقابله با دانه درشت ها است بیان داشت: در این مسیر، واحدهای اجرایی مبارزه با فرار مالیاتی در کلیه استان ها به طور جدی وارد عمل شده اند و از همکاری نهادهای امنیتی و نظارتی نیز در سطح ملی و استان ها بهره می بریم.

دکتر سبحانیان، گسترش چتر مالیاتی و انجام اصلاحات در نظام حقوقی مالیات ستانی برای تأمین درآمدهای پایدار مالیاتی را ضروری دانست و افزود: اعمال هرگونه فشار به مؤدیان شناسنامه‌ دار و تولیدکنندگان برای تأمین این نوع درآمد پذیرفتنی نیست و باید اخذ مالیات از دانه ‌درشت‌ها، شرکت‌های بزرگ و هولدینگ‌های چند هزار میلیارد تومانی صورت گیرد که حصول این امر تعامل و همکاری بیش از پیش نهادها و دستگاه های ذیربط را می طلبد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی، اولین دستگاهی است که واحدهای استانی مبارزه با پولشویی را راه اندازی کرده است، به برخی از اقدامات نظام مالیاتی در امر مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: اخیرا دو پرونده فاکتورفروشی یکی در استان همدان با مبلغ فروش فاکتور به ارزش 12 هزار میلیارد تومان و دیگری در استان یزد به ارزش 2 هزار و 800 میلیارد تومان با کمک نهادهای امنیتی شناسایی شده است. همچنین در استان قزوین از یک شرکت فعال خرید و فروش خودرو حدود 680 میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است.

دکتر سبحانیان با بیان اینکه تاکنون برخی از این اقدامات منجر به صدور برگ تشخیص نیز شده است، افزود: در استان آذربایجان غربی، بیش از 700 میلیارد تومان از 6 شرکت در حوزه دلالی زنجیره آهن قراضه و حدود 400 میلیارد تومان از یک شخص درحوزه خرید و فروش رمزارز در مرحله وصول قرار دارد. همچنین در حوزه فولاد برای دو شرکت در آذربایجان شرقی و یک شرکت در زنجان، بیش از 750 ملیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادر شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: در استان فارس برای اشخاصی که از یک صندوق قرض الحسنه برای فرار مالیاتی استفاده کرده بوده اند، بیش از 240 میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: