حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد:

اربعین حسینی یک اعجاز الهی است

اربعین حسینی یک اعجاز الهی است
کدخبر : 582843

یک کارشناس مذهبی گفت: اربعین سید و سالار شهیدان یک اعجاز الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که در جمع عزاداران هیئت غریب مدینه برگزار شد با بیان اینکه ذکر خدا آرام بخش دلهاست، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "بهترین عبادت آن است که آسان و مفید باشد " و بهترین و آسان ترین عبادت ذکر صلوات است و  در هر صلوات ما هم از خود پیامبر(ص) و هم آل ایشان یاد می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: "یکی از درهای بهشت باب الحسین (ع) است و عده ای با امام حسین(ع)وارد بهشت می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد تصریح کرد: اربعین یک اعجاز است در واقع پیاده روی ۴۰ میلیون زائر و فراهم آوردن شرایط و امکانات پذیرایی و رفاه زائران تنها با معجزه امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: نور امام حسین(ع) همچون چراغ هدایت همواره می‌درخشد و دشمنان اسلام هر چه سعی و تلاش کردند و می‌کنند که این نور را خاموش کنند اما موفق نشدند.

این خطیب برجسته تصریح کرد: همه ساله در ایام اربعین، پیر و جوان، کودک و نوجوان از کشورهای مختلف به عشق امام حسین(ع) کیلومترها راه را با پای پیاده طی می‌کنند تا به کوی معشوق برسند.

وی با بیان اینکه کرامات و معجزات فراوانی در ایام اربعین حسینی مشاهده شده است،ادامه داد: امام حسین(ع) هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و خدا هم برای او سنگ تمام گذاشت و مهر و محبت او را در دلها قرار داد،تا جایی که  نور امام حسین (ع) جهانی شده است.

مرثیه سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران اهل بیت(ع)حاج سیدرضا تحویلدار و کربلایی حسن عطایی از دیگر برنامه های هیئت غریب مدینه بود که در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: