در دیدار رئیس کل بیمه مرکزی و سفیر ایران در سوریه مطرح شد

تعاملات بیمه ای دو کشور ایران و سوریه با محوریت تقویت دیپلماسی اقتصادی ادامه خواهد داشت

تعاملات بیمه ای دو کشور ایران و سوریه با محوریت تقویت دیپلماسی اقتصادی ادامه خواهد داشت
کدخبر : 583970

راه اندازی شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه علاوه بر تقویت تعاملات بیمه ای به توسعه دیپلماسی اقتصادی بین دو کشور منتهی خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی که در محل نهاد ناظر صنعت بیمه، میزبان دکتر حسین اکبری _ سفیر ایران در سوریه_ بود با اعلام این مطلب افزود: کاهش دغدغه های دولت و همراهی با بخش های گوناگون اقتصادی و همچنین بررسی راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در کشورهای همسایه از جمله دلایل صنعت بیمه برای حضور در بازارهای بین المللی به شمار می آید.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت حمایت صنعت بیمه کشور از شهروندان و سرمایه گذاران ایرانی مقیم سوریه به ضرورت گسترش فعالیت شرکت های بیمه در کشور سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: مسائلی نظیر: توسعه زیرساخت های آموزشی، تقویت بنیه علمی و رشد تعاملات بین المللی از مهمترین اهداف حضور صنعت بیمه کشور در سوریه خواهد بود.

وی از آمادگی نهادناظر صنعت بیمه برای هرگونه مساعدت بیمه ای در خصوص برنامه های آتی در سطوح مختلف بین المللی، توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه این نشست، دکتر حسین اکبری _ سفیر ایران در سوریه_ با قدردانی از حضور مقتدرانه صنعت بیمه کشورمان در سوریه، اظهار داشت: ساز و کار تبادل گسترده اقتصادی با پیشتازی صنعت بیمه در حال بسترسازی است که چشم انداز روشنی را پیش روی دو کشور گشوده است.

دکتر اکبری با تاکید بر نقش محوری صنعت بیمه در معادلات اقتصادی ایران و سوریه افزود: بهره گیری از قابلیت های بیمه ای به توسعه ظرفیت های اقتصادی کشور سوریه، تامین امنیت خاطر و بهبود شرایط سرمایه گذاران ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

وی بر اهمیت افزایش ضریب اعتمادسازی در سوریه تاکید کرد و از اراده این کشور برای گسترش همکاری های فی مابین خبر داد.

گفتنی است در این نشست، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل سه شرکت بیمه البرز، سینا و کوثر نیز به عنوان شرکای اقتصادی شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه حضور داشتند که دیدگاه های خود را بیان کردند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: