با هدف بررسی میدانی شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان انجام می‌شود؛

خراسان رضوی؛ مقصد چهل‌وپنجمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

خراسان رضوی؛ مقصد چهل‌وپنجمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی
کدخبر : 584054

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در چهل‌وپنجمین سفر استانی، امروز پنجشنبه ششم مهرماه به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، برای نظارت میدانی بر شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و نیز بررسی وضعیت طرح‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی، میهمان استان خراسان‌رضوی است.

در استان خراسان‌رضوی با جمعیت تقریبی شش میلیون و ۸۸۹ هزار نفر، سه میلیون و ۱۰۳ هزار نفر معادل ۴۵ درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در دومین دور از سفرهای استانی و  به‌منظور بازدید میدانی یک روزه از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان خراسان‌رضوی و نیز بازدید از پروژه‌های عمرانی استان و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان محلی، وارد این استان شد. در این سفر، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان، دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات و حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل این سازمان را همراهی می‌کنند.

در استان خراسان‌رضوی، تعداد بیمه‌شدگان اصلی بیمه‌پرداز به سازمان تأمین‌اجتماعی ۹۹۸ هزار و ۷۳۵ نفر و تعداد بیمه‌شدگان تبعی بالغ بر یک میلیون و ۶۱۶ هزار نفر و همچنین تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران ۴۸۷ هزار و ۶۵۰ نفر و تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نیز ۱۲ هزار و ۵۳۴ نفر است.

سازمان تأمین‌اجتماعی در استان خراسان رضوی ۲۷ شعبه دائم، به‌همراه ۱۷ شعبه اقماری و ۱۶ کارگزاری را برای ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این استان سازماندهی کرده است. براساس آمارهای رسمی در سال ۱۴۰۱ در بخش بیمه‌ای این استان، جمع مبالغ پرداختی به بازنشستگان و بیمه‌شدگان بابت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تأمین‌اجتماعی بالغ بر ۵۹ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال بوده است.

در بخش درمان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان در بخش درمان مستقیم، مشتمل بر ۲۱ مرکز و شامل ۳ بیمارستان در مشهد و تربت‌حیدریه به‌همراه ۱۸ مرکز درمانی عمومی، تخصصی و پلی‌کلینیک است. این مراکز در سال ۱۴۰۱ با ارائه ۳ میلیون ۱۳۴ هزار مورد خدمت سرپایی و ۴۵ هزار و ۹۵۶ مورد خدمت بستری، پاسخگوی بخشی از نیازهای درمانی بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان بوده‌اند.

در بخش درمان غیرمستقیم استان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان استان شامل ۴۶۷۵ مرکز شامل ۷۳ بیمارستان، ۳۵۸ درمانگاه، ۲۴۴ دندانپزشک، ۲۰۱۵ پزشک، ۸۱۰ مرکز پاراکلینیک و  ۱۱۷۵ داروخانه است.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ شعبه بیمه‌ای و ۴۰۳ بیمارستان و مرکز درمانی در استان‌های مختلف‌، برای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارآفرینان دارد و سفرهای استانی مدیرعامل این سازمان به استان‌های مختلف در راستای رویکرد دولت سیزدهم در زمینه حضور بلاواسطه در میان مردم و بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک و با هدف ارزیابی‌ مستقیم از ظرفیت‌ها و امکانات و موانع خدمت‌رسانی، بررسی و اطلاع دقیق و بهنگام از مسائل و مشکلات و تلاش برای رفع برخی نواقص احتمالی انجام می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: