نماینده مجلس عنوان کرد:‌

نقش آفرینی مناطق آزاد در توسعه دیپلماسی اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی

نقش آفرینی مناطق آزاد در توسعه دیپلماسی اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی
کدخبر : 585258

نماینده مردم شهرستانهاى فریمان، بخش رضویه و سرخس در مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر ضرورت معرفی ظرفیت های مناطق آزاد ایران به سرمایه گذاران خارجی گفت: برگزاری نمایشگاه های خارجی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذاران از کشورهای دیگر در اقتصاد ملی تاثیر فراوانی خواهد داشت.

 سید احسان قاضى زاده هاشمى روز دوشنبه با بیان اینکه شاهد تحولات خوبی در مناطق آزاد هستیم افزود:‌ ارتقای جایگاه دبیرخانه شورایعالی منطقه آزاد و ارتباط مستقیم دبیر با رئیس جمهور می تواند در موفقیت مناطق آزاد تاثیر خوبی داشته باشد.

قاضى زاده هاشمى افزود:‌ در برنامه هفتم پیگیر اصلاحات قانونی مناطق آزاد جدید هستیم و  خوشحالیم که در طول این مدت شاهد تشکیل مناطق ازاد جدید از جمله سرخس که آرزوی ۲۸ ساله و مطالبه مردم بوده هستیم که جا دارد از مسئولین دبیرخانه، نمایندگان، کمیسیون ها و مقامات ارشد کشوری در تحقق این مهم تقدیر و تشکر کنیم.

وى با بیان اینکه ظرفیت های جذب سرمایه گذاری مناطق آزاد وجه مزیت نسبت به سایر شهرهای کشور است افزود:جذب سرمایه گذاری خارجی بخصوص در شرایط تحریم در مناطق آزاد در رشد اقتصاد ملی  می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:  نگاه ما در وجه اقتصادی و توسعه امور زیربنایی مناطق آزاد،  سهل الوصول کردن صادرات  و گردش های مالی و بانکی و تسهیل قراردادها، ‌تجارت و حمل و نقل است.

قاضى زاده هاشمى حضور مدیران عامل سازمان هاى مناطق آزاد را در کشورهای خارجی برای جذب سرمایه گذار تاثیر گذار دانست و عنوان کرد:  جذب شرکت های بین المللی در بستر نمایشگاه ها و مذاکرات اقتصادی می تواند منجر به سرمایه گذاری،‌رشد تولید و صادرات برای کشور باشد.

وى در پایان خواستار رونق رویدادهای اقتصادی مناطق  آزاد در کنار جشنواره ها و همایش های گردشگری و ورزشی شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: