خودرو کیا

شاسی بلند جدید کیا رونمایی شد

شاسی بلند جدید کیا رونمایی شد
کدخبر : 586110

طراحی جدید برای کیا کارنیوال ۲۰۲۵، خودرویی جادار با درهای کشویی فراهم می‌کند. این محصول، ویژگی‌های مورد انتظار از یک شاسی بلند خانوادگی و مینی‌ون دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، زومیت نوشت: اولین کیا کارنیوال، سال ۲۰۰۰ به بازار جهانی معرفی شد و با نسل دوم، در ایران نیز حضور داشت. کارنیوال از سال ۲۰۲۰ تاکنون با نسل چهارم تولید می‌شود و تلاش می‌کند، فراتر از یک مینی‌ون ساده باشد. افزایش ارتفاع سقف و فاصله کف تا سطح زمین، کارنیوال جدید را به یک شاسی‌بلند کشیده و جادار شبیه کرده است.

دیروز، کیا اپتیما ۲۰۲۵ با چراغ‌های جدید و روشنایی روز LED به شکل خطوط شکسته، رونمایی شد و حالا کارنیوال ۲۰۲۵ نیز، سبک طراحی مشابه را نشان می‌دهد؛ با این تفاوت که حالت T شکل در چراغ‌ها وجود دارد. ترفند اجرا شده روی کارنیوال ۲۰۲۵، مه‌شکن‌های LED را بالا آورده است و سپرهای جدید با حجم‌دهی ساده‌تر ارایه می‌کند. همچنین، جلوپنجره با طرح دماغ ببر (Tiger nose) حفظ شده است.

عکس شاخص

سبک طرحی جدید کیا برای کارنیوال و اپتیما K5 به نام جاذبه (Gravity) شناخته می‌شود. این موضوع، چراغ‌های عقب را به شکل T نمایش می‌دهد و پیوستگی روشنایی پشت خودرو را به شکل جدیدی ارایه می‌کند. برای کارنیوال ۲۰۲۵، درپوش صندوق نیز متحول شده و ساده‌تر به نظر می‌رسد.

هنوز تصویری از کابین کارنیوال جدید منتشر نشده است. برای پیشرانه، موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ همراه فناوری هیبرید، مجموع قدرت ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو، ۸ ثانیه خواهد بود. مدل مخصوص بازار امریکا، با موتور ۳/۵ لیتر V6، قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر دارد. کیا کارنیوال ۲۰۲۵ همراه گیربکس اتوماتیک ۸سرعته، حدود قیمت ۳۵ هزار دلار خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: