معاون فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی خبر داد؛

درآمد ۸ میلیاردی دولت از حراج های خرده‌فروشی

درآمد 8 میلیاردی دولت از حراج های خرده‌فروشی
کدخبر : 586845

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه قریب 8 میلیارد تومان کالا در عرضه ۱۰۰۰ قلم کالا طی بیش از 40 مرحله درآمد حاصل شد، گفت: از خردادماه امسال تاکنون بیش از 43 دوره حراج خرده‌فروشی برگزار شد که نزدیک 8 میلیارد تومان درآمد حاصله از فروش کالاهای در اختیار این سازمان به همراه داشته است.

 بر اساس تکلیف قانونی ماده ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق و آیین‌نامه معادلات سازمان اموال تملیکی حراج الکترونیکی جایگزین حراج حضوری شد. بنا بر اعلام معاون فروش اموال منقول این سازمان، شرکت در این حراج‌ها برای عموم مردم آزاد و رایگان است و متقاضیان می‌توانند از سه طریق ورود به تارنمای سازمان اموال تملیکی، ستاد الکترونیک دولت و پنجره هوشمند ملی با برگزاری اطلاعات هویتی و اطلاعات حساب بانکی شرکت کنند.

سعید غلامی باغی رسالت اصلی این سازمان را تعیین تکلیف کالاهای تحت اختیار این سازمان به صورت شفاف و در فضای رقابتی سالم عنوان کرد و بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مسئولان این بوده است که مردم مستقیم از این کالاها استفاده کنند، در گذشته تنها کالاها به صورت عمده به حراج گذاشته می شد که در آن واسطه ها اقدام به خرید می‌کردند و امکان خرید کالاها به صورت خرد نبود.

وی افزود: آیین‌نامه معاملات در سال ٩٩ این اجازه را به سازمان داده بود که کالاها خرده فروشی عرضه شود که بر زمین مانده بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، در سال ١۴٠١ طبق ماده ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا قرار شد سامانه حراج خرده فروشی راه‌اندازی شود.

معاون فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۱ از اصلی‌ترین روش‌های فروش کالای سازمان، فروش در بستر مزایده‌های سراسری بود و در کنار آن، حراج‌های حضوری به صورت ماهانه تا سطح معاملات متوسط کشور برگزار می‌شد.

غلامی تصریح کرد: هدف این سامانه عرضه کالاها در فضای شفاف و رقابتی، دسترسی آسان عموم مردم و رایگان بودن فرایند شرکت در حراج بود که تمام فرایند این سامانه به صورت الکترونیک است و شرکت کنندگان ١٠ درصد ودیعه کالا را به عنوان ضمانت پرداخت می‌کنند که در صورت برنده نشدن در کمتر از ٢۴ ساعت ودیعه بازگردانده می‌شود.

 *برگزاری بیش از ۴۰ دوره حراج خرده فروشی برخط در سال جاری

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه تاکنون ۴۳ مرحله حراج خرده فروشی برگزار شد که ۱۴ استان مشارکت فعال داشتند. در این حراج ها یک‌هزار قلم کالا عرضه شده و نزدیک به ۸ میلیارد تومان کالا به فروش رسیده است.

این مسئول افزود: استقبال از حراج‌ها خوب بوده است به طوری که نزدیم هفت هزار نفر در این حراج‌ها شرکت کردند که از این میان یک هزار و ٧٠٠ پیشنهاد ارائه شد. در برگزاری حراج‌ها به صورت روزانه محدودیتی نداریم در ٣٠ استان امکان برگزاری حراج‌های برخط فراهم شده است.

 وی تصریح کرد: کالاها از سوی کارشناسان دادگستری به صورت پایه قیمت گذاری و به مدت سه روز کالاها عرضه می‌شود و از روز چهارم ارائه پیشنهاد از ساعت ٨ صبح تا ٢٠ شب فراهم است و بعد از نتیجه پیشنهاد، برندگان تا سه روز فرصت دارند تا با واریز وجه کالا، کالای برنده شده را دریافت کنند.

 

*کالاهای عرضه‌شده در حراج‌های خرده‌فروشی گارانتی می‌شود

 معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: کالاهای در اختیار این سازمان که در حراج‌های خرده فروشی عرضه می‌شود با ظرفیت شرکت‌های بازرسی کمی و کیفی کالا به صورت اختیاری در آینده نزدیک گارانتی می‌کنیم. درصدد هستیم تا با گارانتی کالاها، خدمات پس از فروش به خریداران ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: اکنون هنگام تحویل کالاها به برندگان، سالم بودن کالاها مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد و بعد در اختیار افراد قرار می‌گیرد. ارسال پستی کالاها به برندگان در حراج‌های برخط خرده فروشی را در دستور کار داریم که در این رابطه دیگر نیازی به حضور برندگان در انبارهای اموال تملیکی نیست و به هر آدرسی که اعلام کنند، ارسال می‌شود.

غلامی با اعلام اینکه اصلی‌ترین روش فروش کالا مزایده است، افزود: در همین حال کارایی ترین عرضه‌ها، حراج‌های بر خط است که منجر به عدالت و شفافیت در فروش کالاهای اموال تملیکی می‌شود. در حراج‌های برخط هر شرکت‌کننده می‌تواند چندین مرتبه قیمت جدید پیشنهاد دهد و قیمت‌های پیشنهادی سایر رقبا را نیز مشاهده کند؛ اما در مزایده هر متقاضی بدون اطلاع از سایر قسمت‌های پیشنهادی یک بار می‌تواند، ارائه پیشنهاد کند. البته برای این امر نیاز به تهیه توکن و پرداخت هزینه در دفاتر پیشخوان دولت است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: