مدیرکل بنادر و دریانودی خوزستان

کانال دریایی موازی بندر امام خمینی در حال احداث است

 کانال دریایی موازی بندر امام خمینی در حال احداث است
کدخبر : 587115

مدیرکل بنادر و دریانودی خوزستان گفت: کانال دسترسی دریایی، به موازات کانال فعلی (خورموسی) به منظور ارتقای ضریب ایمنی در راستای پدافند غیرعامل در حال احداث است تا این بندر مهم و راهبردی کشور در برابر تهدیدات احتمالی مصون سازی شود.

 ابوطالب گرایلو در نشست هماهنگی رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی، حفظ و تداوم کارکرد بندر را از اصول مهم در زمان وقوع بحران و مدیریت آن عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی کانال‌های دسترسی دریایی نسبت به تعمیق و حفظ دسترسی دریایی به عرض دو کیلومتر در دست اقدام است.

وی گفت: خدمات این بندر مهم حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز با وجود تهاجم دشمن و تهدیدات مختلف متوقف نشد و تلاش شده است در این سال‌ها با رعایت اصول پدافند غیرعامل در برابر همه تهدیدات مصون‌سازی شود.

گرایلو گفت: مدیریت بندر امام خمینی به دلیل اهمیت، زیرساخت و جایگاه مهم آن همواره تلاش کرده است با فعال نگه داشتن خدمات خود پرچمدار ارائه خدمات در کشور باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: افزایش توان عملیاتی با حفظ آمادگی کامل تجهیزاتی و ارتقاء ظرفیت باربری اسکله‌ها به منظور افزایش توان پذیرش کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری شناور‌های ورودی در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل است.

گرایلو همچنین حفظ و نگهداری راه‌های دسترسی به این بندرراهبردی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: بازسازی و تعریض بزرگراه بندر امام خمینی، جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان، همچنین مسیر‌های کنارگذر از طریق صنایع پتروشیمی از مصادیق بارز اجرای اصول و الزامات پدافند غیرعامل در این بندرگاه مهم کشور است.

به گزارش خبرنگار مانا، رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی در اسکله ۳، پایانه نفتی، پایانه کالای خطرناک مجتمع بندری با موضوع اطفاء حریق شناور، امداد و نجات در دریا، رفع آلودگی دریایی، اطفاء حریق مخزن نفتی، مقابله با نشت مواد شیمیایی، تخلیه اضطراری و تداوم کارکرد‌ها با موفقیت برگزار شد.

بندر امام خمینی با ۱۱ هزار هکتار وسعت و ظرفیت تخلیه وبارگیری سالانه ۶۰ میلیون تُن، به عنوان بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری کشور، نقش حیاتی در واردات کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور دارد.

پارسال حدود ۴۳ میلیون تُن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تُن آن کالای اساسی بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: