فرابورس

نوزدهمین سکوی کرادفاندینگ کار خود را آغاز کرد

نوزدهمین سکوی کرادفاندینگ کار خود را آغاز کرد
کدخبر : 587199

«پولسار» برای تأمین مالی جمعی به فرابورس آمد

امروز نوزدهمین سکوی تأمین مالی جمعی با دریافت مجوز از فرابورس کار خود را آغاز کرد.

سکوی تأمین مالی جمعی «پولسار» با دریافت مجوز از فرابورس ایران و تحت نظارت کارگزاری بانک سامان به‌عنوان نوزدهمین سکوی تأمین مالی جمعی در این زمینه خدمات ارائه خواهد داد.

شایان‌ذکر است کارگزاری بانک سامان عامل و نهادمالی این سکو است.

سکوی «پولسار» در حوزه فلزات اساسی، محصولات غذایی و آشامیدنی، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن فعال است.

بر اساس این گزارش در حالی پولسار عنوان نوزدهمین سکوی تأمین مالی جمعی فرابورس را به خود اختصاص داده که تا امروز از بستر تأمین مالی جمعی در فرابورس ایران بیش از ۲۶۱ طرح و ۲۱۰۰ میلیارد تومان، تأمین مالی انجام شده است.

حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان به‌عنوان عامل و نهادمالی این سکو در مراسم اهدای لوح به سکوی تأمین مالی جمعی پولسار گفت: کارگزاری بانک سامان جهت ارتقا و توسعه فعالیت‌های خود اقدام به ایجاد سکوی کرادفاندینگی با نام پولسار کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کارگزاری بانک سامان، اولین کارگزاری متعلق به بانک است که مجوز تأمین مالی جمعی را از فرابورس دریافت کرده، اظهار امیدواری کرد که در این حوزه فعالیت‌های جامع و کاملی داشته باشند.

مهرآور در تشریح مزیت‌های تأمین مالی جمعی گفت: معمولا تأمین مالی برای بسیاری از طرح‌های کوچک از مسیر بانک‌ها با مشکلاتی مواجه است که کرادفاندینگ یا تأمین مالی جمعی می‌تواند به صاحبان این طرح‌ها کمک کند.

وی کرادفاندینگ را ابزاری جدید برای تأمین مالی در بازارهای مالی دنیا دانست و گفت: تأمین مالی جمعی تجربه بسیار خوبی در بورس‌های دنیا دارد و از این مسیر طرح‌هایی که معرفی شود می‌توانند تأمین مالی کنند.

وی در خصوص مزیت‌های کرادفاندینگ برای سرمایه‌گذاران هم توضیح داد و گفت: سرمایه‌گذاران با حضور در سکوهای تأمین مالی جمعی می‌توانند از سودهای حاصل از سرمایه‌گذاری در طرح‌های کوچک بهره‌مند شوند که عمدتا از سود سپرده‌های بانکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر است.

به گفته وی اکثر طرح‌های تأمین مالی جمعی ضمانت‌نامه‌های بانکی دارند و سرمایه گذران می‌توانند با خیالی آسوده از جهت ضمانت اصل و سود سرمایه، وارد این طرح‌ها شوند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: