نسوز ایران

مراسم یاد بود سردار سلیمانی در نسوز ایران برگزارشد.

کدخبر : 591141

چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی چهارشنبه ۱۳ دی ماه با حضور مقامات ارشد لشگری و کشوری در شرکت نسوز ایران برگزار شد.

درابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز ایران  ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه الزهرا  (س) و یادبود بزرگداشت  شهید حاج قاسم سلیمانی  و خیرمقدم به افراد در مراسم اظهار داشت : ما سربازان جبهه اقتصاد هستیم و باید به فکر کار و تولید باشیم . با اقدامات انجام شده  تولید در این واحد صنعتی بیش از ۷۰ درصد نسبت به سال های  گذشته رشد داشته و موفق شدیم از ظرفیت مغفول کارخانه استفاده کنیم تا جایی که تولید کارخانه از روزی ۱۰۲ تن به بیش از ۱۸۰ تن در روز رسیده که حتی موفق به تولید ۲۰۰ تن نیز شده ایم اما با این حال با وجود تلاش های شبانه روزی به دلیل کمبود گاز برای توقف کوره ها تحت فشار هستیم.

محسن پروان تصریح کرد :کوره های این کارخانه به صورت کانتینیوز فعالیت دارند و اگر خاموش شوند خسارت چندین میلیاردی به ما وارد می شود ما این وعده را می دهیم که در مصرف گاز نهایت صرفه جویی را انجام دهیم و حتی کوره هایی که امکان خاموشی آنها وجود دارد متوقف کنیم وازمسئولین استان درخواست داریم تا مانع خاموشی کل کوره های شرکت فرآورده های نسوز شوند.

وی ادامه داد: واحد های معظم فولادی و سیمانی استان به دلیل محدودیت گاز در حال تعمیرات هستند لذا اگر خطوط تولید ما متوقف شوند امکان تعمیرات در آن واحد ها نیز وجود ندارد بنابراین موازنه تولید از بین میرود لذا امیدوار هستیم تا در این زمینه برای حفظ تولید در فرآورده های نسوز ایران مساعدت شود.

مهدی فضایلی عضو موسسه حفظ و نشر آثار امام نیز در این مراسم اظهارداشت: شخصیت شهید سلیمانی، متعالی و فراتر از یک انسان معمولی بود.

به گفته وی، اخلاص، تلاش بی‌وقفه، خستگی ناپذیری، تدیُن، تشرع و پایبندی به احکام دینی و تلاش برای دیده نشدن از ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی است.

وی اضافه کرد: ارادت و علاقه به سردار شهید سلیمانی و برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت تنها مُختص مردم ایران نیست و اینگونه مراسم توسط مردم دیگر کشورها هم برگزار می شود.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز هزاران مراسم برای این مرد بزرگ در ایران و سایر نقاط جهان برگزار خواهد شد.

وی‌ با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاص و نیت پاک و الهی شهید سلیمانی، ادامه داد: خدای متعال کاری کرد که همه عالم متوجه شهادت شهید سلیمانی شوند.

فضایلی گفت: ما هم می‌توانیم برای رسیدن به ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم از جمله اخلاص، تمرین و تلاش کنیم و عیار آن را در وجود خود بالا ببریم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: حاج قاسم به معنی واقعی سرباز امام زمان(عج) بود و امروز نمی‌توان کسی همانند سردار سلیمانی را برای انقلاب پیدا کرد.

پروین صالحی با بیان‌اینکه شهید سلیمانی فرمانده روزهای سخت جنگ و سیل خوزستان بود که در ایران و جهان درخشید، افزود: همه ما باید در شرایط کنونی و در جنگ اقتصادی و جنگ ترکیبی همانند شهید سلیمانی عمل کنیم.

وی همچنین با اشاره به کمبود گاز در کشور گفت: باید در این شرایط الگوی مصرف سوخت را در بخش های خانگی، صنعتی، اداری و تجاری رعایت کنیم.

صالحی با بیان اینکه الگوی بهینه مصرف سوخت در ایران بدرستی اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: انتقال و حمل کمبود سوخت بخش‌های دیگر به بخش صنعت، کار خوب و پسندیده‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه باید الگوی بهینه مصرف سوخت برای همه اجرایی شود، اضافه کرد: اگر همه بخش‌ها و صنوف برای رعایت الگوی بهینه مصرف سوخت تلاش کنند، هیچ وقت در صنعت با کمبود سوخت مواجه نخواهیم شد.

در این مراسم همچنین سردار سرتیپ حاج محمد امامقلی فرمانده سپاه قدس و همرزم حاج شهید قاسم سلیمانی نیز به بیان خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی  پرداخته و ایشان را شخصیتی جدی ، مبارز و مردمی عنوان کردند که جز در راه رضای خدا کاری نمی کردند.

ایشان بیان داشت: انقلاب اسلامی یک واقعه عجیب در منطقه بود که در سطح ملی رُخ داد اما تاثیر آن در گستره نظام بین‌الملل بود.

وی اضافه کرد: مذهب و سیاست، پس از پیروزی انقلاب ایران برای نخستین بار با هم همنشین و آمیخته شد.

سردار امامقلی خاطرنشان کرد: دشمنان پس از انقلاب، توطئه‌های بسیاری را علیه ملت ایران تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی تمام شد اما توطئه‌های دشمنان علیه ایران هنوز ادامه دارد، بیان کرد: دفاع مقدس و جنگ، سربازان بزرگی مانند سردار سلیمانی را برای نظام اسلامی تربیت کرد.

وی ادامه داد: حرف و عمل سردار دل‌ها یکی بود و با نیت الهی و از روی اخلاص کار می‌کرد و به همین دلیل هم خدا مهر او را در دل مردم ایران و کشورهای مختلف جهان انداخت.

در این مراسم از ۲ تابلوی نقاشی با موضوع «سردار سلیمانی» اثر استاد «مصطفی شعرباف» رونمایی شد.

در ادامه این  مراسم از بانوان شاغل در این کارخانه به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و «روز زن» تجلیل شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: