کارخانه سیمان اندیمشک

وعده ساخت کارخانه سیمان اندیمشک ۱۹ ساله شد

کدخبر : 592368

۱۹ سال است که طرح ساخت و بهره برداری کارخانه سیمان اندیمشک با وعده‌های تکراری مسئولان این شهرستان نفس می‌کشد.

 ۱۹ سال است که طرح ساخت و بهره برداری کارخانه سیمان اندیمشک با وعده‌های تکراری مسئولان این شهرستان نفس می‌کشد.

ساخت کارخانه سیمان اندیمشک در ابتدای سال ۱۳۸۳ در بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک با اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال با هدف اشتغال‌زایی تصویب شد و از ابتدای سال ۱۳۸۴ عملیات اجرایی آن با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد و قرار بود در مدت زمان چهار سال به بهره برداری برسد تا زمینه اشتغال جوانان بیکار شهرستان اندیمشک را فراهم کند.

در سال ۱۳۸۴ پروژه کارخانه سیمان در همان ابتدای آغاز ساخت با مشکلات و موانع بسیاری روبه‌رو شد که منجر به غیر فعال شدن این پروژه شد.

اکنون کارخانه سیمان اندیمشک در حالی ۱۹ سالگی را به پایان می‌رساند که مسؤولین این شهرستان هر سال طی مصاحبه‌های مختلف وعده بهره برداری این کارخانه را در سال آینده به مردم نوید داده‌اند اما هیچ‌گاه این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفت و تنها محصول آن بی‌اعتمادی و ناامیدی جوانان بیکار این شهر از مسؤولین شهرستان بود.

برخی از شهروندان اندیمشکی در خصوص پروژه کارخانه سیمان می‌گویند: ما از سال ۸۴ که کلنگ کارخانه سیمان به زمین زده شد چشم انتظاریم که آن جا مشغول به کار شویم اکنون با گذشت ۱۹ سال فرزندان‌مان به این کارخانه امید دارند و در جست‌وجوی کار هستند چرا مسؤولان وعده‌های تکراری و کارهای نمایشی را به پایان نمی‌رسانند؟

قالیباف هم آمد ...

در شهریور سال ۱۳۹۹ محمدباقر قالباف رئیس مجلس در سفر خود به خوزستان از کارخانه سیمان اندیمشک بازدید کرد و گفت: کارخانه سیمان اندیمشک از سال ۸۴ تاکنون دچار مشکلات متعددی بوده و مهم‌ترین مشکل آن مربوط به مسائل اداری و حقوقی است که مسائل حقوقی آن حل شده است.

وی افزود: بخش ساختمانی و اداری کارخانه سیمان آماده شده و کلیه تجهیزات مورد نیاز آن خریداری و در کارخانه مستقر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای آغاز فعالیت کارخانه سیمان اندیمشک را سال آینده پیش‌بینی کرد و ادامه داد: این کارخانه در سال آینده با تمام ظرفیت، تولید خود را آغاز خواهد کرد، نیروهای بومی شهرستان در این کارخانه به کار گرفته خواهند شد و در آینده این کارخانه به یکی از مراکز ارز آوری کشور تبدیل خواهد شد.

با انتشار خبر وعده رئیس مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر جوانه امید در دل‌های مردم اندیمشک و جوانانش روئید اما بعد از گذشت ۳ سال از تحقق نیافتن این وعده، کلیپی در فضای مجازی مبنی بر خروج آهن آلات کارخانه سیمان اندیمشک به دلیل بدهکاری انتشار یافت.

کارخانه سیمان اندیمشک را ۱۸ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسانیم

عصمت الله شیرمهد مدیر اداری پشتیبانی کارخانه سیمان اندیمشک  به خبرنگار فارس  درباره فیلم خروج آهن آلات کارخانه سیمان گفت: این اموال مربوط به شرکت عمران اطلس بوده و به دلیل مشکلاتی که میان این شرکت و پیمانکار زیر مجموعه آن به وجود آمده بود با حکم دادگاه از کارگاه خارج شدند.

او در خصوص غیرفعال بودن کارخانه سیمان اندیمشک طی دو سال گذشته، افزود: کارهای اداری جهت انتقال سهام شرکت عمران آریا ناجا به گروه مالی بانک سپه حدود دو سال به طول انجامید.

مدیر اداری پشتیبانی کارخانه سیمان اندیمشک ادامه داد: با پیگیری مسوولان، تامین اعتبار پروژه کارخانه سیمان توسط گروه مالی بانک سپه انجام شده است و اکنون پیمانکاران مجدد کار خود را در قسمت ساختمانی آغاز کرده‌اند.

شیرمهد در پایان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد کارخانه سیمان اندیمشک گفت: تمام تجهیزات کارخانه از سال‌های گذشته خریداری شده، اگر در آینده مشکلی به وجود نیاید و پروژه متوقف نشود می‌توانیم کارخانه سیمان را طی ۱۸ ماه دیگر به بهره‌برداری برسانیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: