در چهارمین روز از دهه فجر صورت گرفت؛

کلنگ زنی کارخانه فرآوری طلای خونیک

کدخبر : 593525

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی و رئیس هیات عامل ایمیدرو آیین کلنگ زنی کاخانه فرآوری طلای خونیک برگزار شد.

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی و رئیس هیات عامل ایمیدرو آیین کلنگ زنی کاخانه فرآوری طلای خونیک برگزار شد.

 مجتمع معدنی خراسان جنوبی، همزمان با چهارمین روز از دهه فجر کارخانه فرآوری طلای خونیک به ظرفیت سالانه ۴۰۰ کیلوگرم با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی، موثقی نیا، رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو و خسروی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان جمعی از ممسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

حجم سرمایه‌گذاری برای ساخت کارخانه ۲۰ میلیون دلار است که با بهره برداری کامل از این طرح ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو در این مراسم، معدن را یکی از مهمترین مولفه‌های صنعت و رونق تولید عنوان کرد و گفت: رونق و احیای معادن یکی از راهبردهای اصلی وزارت صمت است.

موثقی نیا عنوان داشت: طبق قرارداد منعقد شده با سرمایه گذار طرفیت این کارخانه ۲۰۰ کیلوگرم در سال پیش بینی شده بود که طبق اعلام و برنامه ریزی سرمایه گذار به ۴۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال ۴۰۰ نفر در این کارخانه تأکید کرد: راه اندازی این طرح نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه منطقه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم شاهد حرکت و جنبش تولید در بخش‌های مختلف هستیم، اظهار داشت: امروز همه استان‌های کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده و افتتاح این طرح بزرگ در استان محروم خراسان جنوبی نشان از این حرکت دارد.

قناعت ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان ایمیدرو در استان خراسان جنوبی، گفت: بحث خام فروشی مواد معدنی یکی از درخواست‌های جدی فعالان استان بوده است که امروز با حضور سازمان‌های توسعه‌ای شاهد رونق طرح‌های فرآوری مواد معدنی در استان هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: