فولاد خراسان

شتاب گیری سیاست‌های توسعه‌ای برای تکمیل زنجیره ارزش در فولاد خراسان

کدخبر : 593855

​​​​​​​شرکت فولاد خراسان با برنامه ریزی انجام شده وافزایش سرعت اجرا، در طرح کارخانه کنسانتره سازی، تا پایان سال با پیشرفت ۵۰ درصدی همراه خواهد شد. بهره برداری از این پروژه گامی مهم در راستای تامین پایدار مواد اولیه خواهد بود.

​​​​​​​شرکت فولاد خراسان با برنامه ریزی انجام شده وافزایش سرعت اجرا، در طرح کارخانه کنسانتره سازی، تا پایان سال با پیشرفت ۵۰ درصدی همراه خواهد شد. بهره برداری از این پروژه گامی مهم در راستای تامین پایدار مواد اولیه خواهد بود.

شرکت فولاد خراسان در تلاش است تا با تکمیل زنجیره ارزش و تامین پایدار مواد اولیه ، ارزش افزوده بیشتری را خلق کرده و بتواند تولید و صادرات فولاد در شرق کشور را تقویت کند و این منطقه را به قطب فولادی تبدیل کرده و اشتغالزایی را افزایش دهد.

یکی از پروژه های مهم این مجموعه برای تحقق اهداف افزایش تولید، بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره است که تقریبا سال ها در انتظار شتاب گیری در روند اجرایی بود. با تغییر در مدیریت مجموعه، اولین تصمیم، سرعت گرفتن پروژه کنسانتره سازی بود.

در حال حاضر اجرای این پروژه سرعت گرفته است و اولین محموله از تجهیزات کارخانه کنسانتره سنگ‌ آهن شرکت تهیه و تولید مواد معدنی «فولاد شرق خراسان» با ظرفیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن برای نصب و راه‌اندازی وارد سایت این پروژه شده است.

با بهره برداری از این پروژه بسیاری از مشکلات در حوزه تامین مواد اولیه کاهش یافته و فولاد خراسان می تواند برای افزایش تولید و صادرات خود برنامه ریزی کرده و اهداف پیش بینی شده را محقق کند. این مجموعه در نظر دارد به قطب فولادی در شرق کشور تبدیل شود که تحقق آن نیازمند تامین پایدار مواد اولیه است.

حال با برنامه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد که باید آن را موفقیت بزرگ دانست زیرا کارخانه کنسانتره سازی سال ها در انتظار سرعت گرفتن عملیات اجرایی بود.

کارخانه تولید کنسانتره «فولاد شرق خراسان» شامل واحد‌های سنگ‌شکن، سیستم‌های «انتقال»، «انباشت و برداشت» و تجهیزات انبارش سنگ خورد شده و دربردارنده‌ی ۲۸۰ هزار تن تجهیز و قطعات است که برای افزایش ظرفیت تولید سالانه تا ۵میلیون تن کنسانتره سنگ‌ آهن پیش‌بینی شده است. سیستم‌های «خردایش و آبگیری»، «آبگیری کامیون و قطار»، «محوطه‌سازی» و «احداث ساختمان‌های نیمه‌صنعتی» و سایر تأسیسات و ساختمان‌های جانبی از بخش‌های دیگر این پروژه است که همزمان در حال اجراست.

با بهره برداری از این کارخانه ظرفیت تولید کنسانتره به ۲٫۵ میلیون تن افزایش پیدا می کند که اتفاقی مهم در راستای تکمیل زنجیره ارزش است.

فولاد خراسان با تکمیل زنجیره ارزش در این منطقه می تواند حجم صادرات به افغانستان و همسایگان شمالی را افزایش داده و حتی سهم خود در بازار ترکیه را هم بیش از پیش کند. اما همانطور که اشاره شد لازمه آن تامین پایدار مواد اولیه و همچنین انرژی است.

بحث گاز می تواند بهره برداری از ظرفیت اسمی این مجموعه را تحت تاثیر قرار داده و سرمایه گذاری انجام شده را با زیان همراه کند. البته سیاست فعلی تیم حاکم بر فولاد خراسان نشان از افزایش پروژه های توسعه ای در این مجموعه را دارد که خبر خوشی برای سهامداران و همچنین مشتریان آن خواهد بود.

نگاه توسعه در این مجموعه منجر به افزایش تولید و همچنین اشتغالزایی خواهد شد که در ارتقای اقتصادی و اجتماعی منطقه نیز تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه باید به این نکته اشاره کرد که توسعه همه جانبه در فولاد خراسان در حال تحقق است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: