فولاد خزر

وضعیت کارخانه فولاد خزر تا آخر هفته تعیین تکلیف شود

کدخبر : 594127

استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان بر تعیین تکلیف وضعیت مدیریت کارخانه فولاد خزر تا آخر هفته تأکید کرد.

 استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان بر تعیین تکلیف وضعیت مدیریت کارخانه فولاد خزر تا آخر هفته تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تأکید بر اهمیت حمایت از تولید، کار و اشتغال در دولت سیزدهم از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خواست طی جلساتی تا پایان هفته برای مشکل ضعف مدیریت و عدم انسجام هیئت مدیره شرکت فولاد خزر چاره اندیشی کرده و موضوع تعیین تکلیف شود.

به گفته او، این شرکت در گذشته به دلیل بدهی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به شرکت برق و عدم پرداخت مطالبات مشکلاتی داشت که در سایه بی توجهی اکنون میزان مطالبات آن به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

استاندار گیلان افزود: در مصوبات این کارگروه برای این شرکت مهلتی برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شد که به دلیل عدم انجام تعهدات و ایجاد اختلاف بین سهامداران شرکت فولاد پرداخت معوقات و مطالبات برق، گاز و تسهیلات بانکی انجام نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد.

عباسی از هیئت مدیره خواست این مشکلات را به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به تعیین مدیرعامل اقدام کند.

او با بیان اینکه حمایت از تولید و در عین حال توجه به نیاز‌ها و حقوق کارگران اولویت و مورد تأکید است، تصریح کرد: هم اکنون استانداری و کارگروه رفع موانع تولید به عنوان مطالبه گر وارد شده و این شرکت باید ظرف همین هفته مدیرعامل، هیئت مدیره و سهامداران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

 تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه گفت: این کارگروه تاکنون ۱۹۸ فقره مصوبه داشت که از این تعداد ١٨۶ فقره نهایی و اجرایی شده و ۶ درصد باقی مانده در دستور کار قرار دارند که تا پایان سال عملیاتی خواهند شد.

او افزود: برخی از مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی در این کارگروه مطرح شد که یکی از مهمترین مصوبات آن مطرح کردن مشکل شرکت فولاد خزر است که با توجه به بحران ایجاد شده به علت سوء مدیریت و نداشتن برنامه تولید مجموع سهامداران با دستور استاندار گیلان در اسرع وقت در مورد این شرکت تصمیم گیری خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: