وزیر اقتصاد خبر داد؛

مصوبه دولت برای تنوع بخشی به مصارف اوراق گام/ خبر خوب برای تولید کنندگان

کدخبر : 594273

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تصمیم مثبت هیات دولت برای تولیدکنندگان خبر داد؛ بر این اساس تولید کنندگان می‌توانند از اوراق گام بابت رفع بدهی‌های خود استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تصمیم مثبت هیات دولت برای تولیدکنندگان خبر داد؛ بر این اساس تولید کنندگان می‌توانند از اوراق گام بابت رفع بدهی‌های خود استفاده کنند.

به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی در توییتی با عنوان خبر خوب برای تولید نوشت: با پیشنهاد وزارت اقتصاد  هیات دولت، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد اوراق گام را از تولیدکنندگان بابت رفع بدهی قبوض انرژی و آب، سوخت و خوراک صنایع، مالیات، حقوق معادن، حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی بپذیرند.

به گزارش شادا با مصوبه مورد اشاره وزیر اقتصاد، رجوع به گام و تأمین مالی زنجیره ای از مسیر گام با تعدد مصارف آن افزایش می‌یابد.

 انتشار اوراق گام به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای با بیان اینکه دستورالعمل اوراق گام (گواهی اعتباری مولد ) از چند سال قبل نوشته شده بود اما در عمل تحققی پیدا نکرده بود. این موضوع با هدف انتشار اوراق تسهیل تامین مالی در زنجیره در دولت سیزدهم دنبال شد.

 سال گذشته نخستین سالی بود که به صورت جدی اوراق گام برای تأمین مالی زنجیره ای استفاده و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق گام منتشر شد. حالا با هدف رفع مشکلات این طرح، مصوبه اخیر هیات دولت به تصویب رسیده است که به منظور افزایش رجوع به گام و تأمین مالی زنجیره ای از مسیر گام، مصارف متعدد دیگری برای اوراق گام تعریف شد.

 تا پیش از این هر تولیدکننده می‌توانست به حلقه قبلی خود بابت تسویه، اوراق گام بدهد و این اوراق چند مرحله حرکت می کرد اما حلقه آخر باید اوراق را نزد خود نگه می‌داشت یا در بازار تنزیل می کرد و استفاده دیگری نمی توانست از آن داشته باشد که با توسعه مصارف اوراق گام  بسیاری از پرداخت هایی که دولت طرف دریافت کننده آن است بجای دریافت پول از فعالین اقتصادی، اوراق گام را با ضوابطی دریافت می‌کند؛ مثلاً تولیدکننده می تواند با گام مالیات، حق بیمه تأمین اجتماعی، حقوق گمرکی، پیش پرداخت تخصیص ارز و غیره خود را بپردازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: