منطقه آزاد قشم

کارگاه آموزشی شناخت و اهمیت گونه های بومی جزیره برگزار شد

کدخبر : 595050

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه آموزشی شناخت و اهمیت گونه های بومی با حضور بیش از 90 دانش آموز پایه متوسطه در مرکز آموزشی این ژئوپارک در غرب جزیره قشم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سجاد اشگرف با بیان این مطلب، اظهار کرد: بیان اهمیت و فواید درختان، اهمیت حفظ، نگهداری  و راهکارهای احیا گیاهان بومی و شناخت  زمان جمع آوری بذر و ایجاد راهنمای اصولی کاشت بذر و نهال گونه ها بومی در هر منطقه از جزیره قشم، محورهای اصلی این کارگاه آموزشی بودند.

وی ادامه داد: همچنین در این برنامه آموزشی نکاتی پیرامون کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی، نحوه تنفس در گیاهان، نقش گیاهان در کاهش خسارات ناشی از سیل و کاهش فرسایش خاک، افزایش منابع آب زیرزمینی، نقش درختان در تولید اکسیژن و پاکسازی هوا و نقش مفید درختان بومی برای حیات وحش و  افزایش تنوع زیستی برای دانش آموزان جزیره تشریح شد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم تصریح کرد: این برنامه با همکاری مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم بمناسبت روز درختکاری و با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان و ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست، توجه به پوشش گیاهی، بویژه گونه های بومی جزیره قشم برگزار گردید و در پایان به هرکدام از دانش آموزان حاضر، یک اصله نهال از درختان بومی منطقه اهدا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: