مبین انرژی خلیج‌فارس، پیشرو در اجرای پروژه فناوری تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی

کدخبر : 597863

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و قرارگیری در بین شرکت‌های برتر این حوزه و هم‌راستا با سیاست‌های کلان گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس با همکاری شرکت توسعه فناوری مدبران خلیج‌فارس، برای اولین‌بار در سطح گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اقدام به تعریف و اجرای پروژه تحول دیجیتال کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس، جلسه آغازین این پروژه با حضور مدیران و رؤسای شرکت مبین انرژی و مدیر پروژه تحول دیجیتال و رؤسای مهندسی اطلاعات و فناوری اطلاعات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و رؤسا و کارشناسان شرکت مدبران فناوری برگزار شد. 

در این جلسه که باهدف تدوین برنامه راهبردی و تعیین چارچوب همکاری برگزار شد، مقرر گردید تا در یک دوره شش‌ماهه، پروژه تحول دیجیتال در فازهای آموزش، ارزیابی، معماری و تهیه نقشه راه و تحویل اجرا شود.

مدیر پروژه تحول دیجیتال شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در ابتدای این جلسه گفت: به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت پتروشیمی، همواره در مسیر نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین پیش‌گام بوده‌ایم.

وی افزود: آغاز پروژه تحول دیجیتال با همکاری شرکت مدبران فناوری، گامی دیگر در جهت ارتقای سطح بهره‌وری، چابکی و تاب‌آوری این شرکت در برابر تغییرات سریع دنیای امروز به شمار می‌رود.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای این پروژه، شاهد تحولات چشمگیری در زمینه‌های مختلف از جمله افزایش کارایی و راندمان فرایندها، کاهش هزینه‌ها، ارتقای سطح رضایت مشتریان، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و تقویت جایگاه شرکت مبین انرژی در بازارهای داخلی و بین‌المللی باشیم.

دکتر حیدری، رئیس مهندسی اطلاعات و حکمرانی داده‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز به‌عنوان مسئول و ناظر پروژه تحول دیجیتال در گروه ضمن تبیین سیاست‌های گروه در حوزه تحول دیجیتال به معرفی پروژه‌های جاری ۴ گانه در ذیل چتر تحول دیجیتال شامل ارزیابی سطح بلوغ تحول دیجیتال، SOC، ERP، ابزاردقیق و کنترل دسترسی با شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس پرداخته و با تشکر از مدیرعامل و مدیران و کارکنان محترم این شرکت، مبین انرژی خلیج‌فارس را به‌عنوان بزرگ‌ترین یوتیلیتی کشور و منطقه، به‌عنوان شرکت پیشرو در خلق ارزش‌افزوده با به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال و داده‌محور عنوان کرد.

همچنین پیام آغاز پروژه تحول دیجیتال را از طرف دکتر مهدی غیناقی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گروه هلدینگ خلیج‌فارس را به‌عنوان مدیریت متولی ایجاد تحول دیجیتال گروه، قرائت شد. 

همکاری با شرکت مدبران فناوری، انتخابی استراتژیک

مهندس عباس‌پور مدیر پروژه شرکت توسعه فناوری مدبران خلیج‌فارس نیز در صحبت‌های خود، ضمن تشکر از مدیران شرکت مبین انرژی، به ارائه راهکارهای تحول دیجیتال و فواید آن در دنیای امروز پرداخت و اظهار امیدواری کرد که تخصص و تجربه شرکت مدبران در کنار تعهد و دانش فنی مدیران و کارکنان شرکت مبین انرژی، نویدبخش یک تحول موفق و پایدار در موضوع دیجیتال این شرکت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز پروژه تحول دیجیتال در شرکت مبین انرژی، نقطه عطفی در تاریخ این شرکت و همچنین صنعت پتروشیمی کشور به شمار می‌رود. این پروژه می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها در جهت استفاده از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برای ارتقای سطح عملکرد و رقابت‌پذیری باشد.

در ادامه جلسه کارشناسان شرکت مدبران فناوری به آموزش و تبادل نظر در خصوص تحول دیجیتال پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: