برای رفع مشکلات شرکت فولاد مبارکه قیل و قال نکنید/ با بررسی های کارشناسانه، راهگشای مسائل اقتصادی کشور باشید

برای رفع مشکلات شرکت فولاد مبارکه قیل و قال نکنید/ با بررسی های کارشناسانه، راهگشای مسائل اقتصادی کشور باشید
کدخبر : 535251

در شرایطی که شرکت فولاد مبارکه سه مرتبه از سوی امریکا مورد تحریم قرار گرفته و با توجه به اینکه صنعت فولاد کشور به عنوان صنعتی مادر، پس از نفت جایگاه ویژه ای دارد نماینده مردم شهرستان مبارکه ضمن تاکید بر ضرورت تعامل با صنعت فولاد در شرایط کنونی، می گوید که برای رفع مسائل فولاد مبارکه قیل و قال نکنید و با ارزیابی منصفانه و بررسی های کارشناسانه، راهگشای مسائل اقتصادی کشور باشید.

به گزارش خبرنگار«شما و اقتصاد»، امروزه تولید و مصرف فولاد یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشورها و جوامع به شمار می آید. حضور صنعت فولاد در یک منطقه بر فرایند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال زایی، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثیر بسزایی دارد. زندگی روزمره بشر با فولاد آمیخته شده و صنایع فولاد در سازندگی، بازسازی و توسعه کشور سهم مهمی را ایفا می کند.

 

فولاد+مبارکه+اصفهان+شماواقتصاد

به اعتقاد فعالان اقتصادی کشور، هم اکنون جایگاه اقتصادی فولاد در صنعت ایران پس از صنعت نفت قراردارد؛ می توان گفت که صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر تکمیل کننده پازل و زنجیره اقتصادی کشور است و هرگونه خلل در فرآیند عملکردی این صنعت بی شک تاثیرات منفی خود را بر اقتصاد کشور خواهد داشت. 

 

در چنین شرایطی که اقتصاد کشور و در راس آن صنعت فولاد به طور متناوب از سوی امریکا تحریم می شود، لازم است فعالان بخش های مختلف کشور درتصمیم گیری های خود در خصوص صنعت فولاد هوشمندانه تر عمل کنند و در زمین دشمنان این مرز و بوم بازی نکنند.

 

بر اساس گزارش ماهنامه «شما و اقتصاد»، در شرایطی که شرکت فولاد مبارکه ۳ بار از سوی امریکا مورد تحریم قرار گرفته است، ادعایی مربوط به عدم شفافیت صورت های مالی این شرکت از سوی برخی مطرح شده  و پرونده تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر با محورهایی چون فساد مالی، انتصابات خلاف قانون و پرداخت‌های نجومی و...در مجلس شورای اسلامی در حال دنبال شدن است.

این در حالی است که حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه در پاسخ به این ادعا می گوید: شرکت فولاد مبارکه به دلیل اینکه در بورس کالا حضور دارد و تمامی اطلاعات مالی آن در سامانه کدال بورس افشا می‌شود صورت های مالی آن شفاف است.

 

وی همچنین تاکید می کند که  در این بین اگر ادعایی هم از هر سویی مطرح می شود لازم است مدعیان نسبت به ارائه مدارک خود به مراکز قضایی اقدام نمایند. فولاد مبارکه یک شرکت خصوصی است؛ بنابراین مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود. مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط به صراحت اعلام کرده‌اند که شرکت فولاد مبارکه مشمول قانون منع به کارگیری بازنشسته نمی‌شود. بر فرض اینکه این موضوع هم مطرح شود، نشان از عدم اطلاعات کافی مطرح کنندگان چنین موضوعاتی است.

 

اما پروین صالحی مبارکه نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ایران درباره تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار می دارد: در شرایط اقتصادی کشور و در زمانی که نفت در تحریم است، تعامل با صنعت فولاد یک ضرورت است.

صالحی در ادامه با بیان این مطلب که صنعت فولاد در شهرستان فولاد مبارکه هم تهدید است هم فرصت، ادامه می دهد: بهبود در روند انجام پروژه های عمرانی در این منطقه از جمله فرصت های این امر است، اما هرصنعتی عوارض و مشکلات خود را دارد، از زمانی که این صنعت در شهرستان مبارکه مستقر شده است در مرحله اول نام مبارکه نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان مطرح و برجسته شد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ایران  یادآور می شود: همه تلاش ما این است که این شهر در مسائل عمرانی، فضای سبز، راه ها و جاده ها پیشرفت کند.

 

وی اضافه می کند که در چنین شرایطی اما اگر قرار است درخصوص آلایندگی صنایع در شهرستان مبارکه مطرح شود، این امر از جانب نماینده این شهر در خانه ملت باید عنوان و مورد پیگیری قرار گیرد چراکه بدون شک نمایندگان این شهر در مقایسه با دیگر اشراف بهتری نسبت به مباحث این منطقه دارند.

 

صالحی تاکید می کند: به عنوان نماینده شهرستان همجوار و به عنوان فردی که در بهداشت و درمان نیز مشغول بوده ام با نگاه ریزبینانه تر و با عینک حساس تری به مباحث پیرامون این شهرستان نگاه می کنم. اما تاکید دارم که در شرایطی که بسیاری از صنایع کشور از جمله فولاد مورد تحریم امریکا قرار گرفته اند، صلاح نمیدانم کسی بخواهد وارد مقوله تحقیق و تفحص شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه اظهار می دارد که لازم است ارزیابی ها در این باره منصفانه تر باشد و بررسی های کارشناسه، راهگشای مشکلات باشیم نه اینکه جنجال و هیاهو به پا کنیم؛ گاهی وقت ها خیلی مسائل قیل و قال است اما پشت این مسائل شاید نظر به مخفی شدن موضوعات دیگری باشد.

وی تصریح می کند: بنده شخصا از مسائلی که در دنباله خود جنجال و هیاهو دارد، حذر دارم  چرا که وضعیت جامعه ما با توجه به وضعیت روحی، معیشتی و اشتغال به شکلی است که انتظار می رود مسائل مطرح شده در راستای گره گشا باشد.

 

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ایران درباره رفع مسائل و مشکلات احتمالی شرکت فولاد مبارکه می افزاید: اما مسائل باید از مسیر شفاف و از طریق کانال های قانونی مرتفع شوند و چنانچه نواقصی باشد قطعا پیگیری می کنیم؛ نزاع برای جو عمومی جامعه ما خوشایند نیست.

 

صالحی با انتقاد از عرف پیش آمده بر جامعه مبنی بر قصاص پیش از محاکمه، خاطرنشان کرد:  برای مرتفع کردن مسائل مجاری قانونی وجود دارد و لازم است مسائل در مرحله اول اثبات شود و  سپس در ادامه در جامعه مطرح شود. بی توجهی به این مهم جامعه ما را شکننده کرده است و به گونه ای به عرف تبدیل شده است که پیش از اثبات در مجاری قانونی از طریق تربیبون ها مسائل مطرح می شود این امر آب در آسیاب دشمن ریختن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: