رئیس کمیته امداد عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت مددجویان کمیته امداد در «خانه‌های هلال» سراسر کشور

استفاده از ظرفیت مددجویان کمیته امداد در «خانه‌های هلال» سراسر کشور
کدخبر : 535578

​رئیس کمیته امداد گفت: با همکاری جمعیت هلال‌احمر، مددجویان کمیته امداد پس از دریافت آموزش‌های مقابله با بحران و بلایای طبیعی، به صورت داوطلب در خانه‌های هلال سراسر کشور مستقر می‌شوند.

به گزارش شما و اقتصاد ، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم رونمایی از طرح یاس که با حضور کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر و محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد، با تشریح جزئیات اجرای این طرح گفت: «طرح یاس» در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمد و کمیته امداد آغاز شده است.

278105_orig

وی ادامه داد: در این طرح از ظرفیت جامعه مددجویی به عنوان نیروی امدادی و داوطلب در خانه‌های هلال سراسر کشور بهره‌گیری خواهد شد.

رئیس کمیته امداد افزود: جمعیت هلال احمر در قالب طرح یاس، ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان در زمینه شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی و ساماندهی افراد در خانه‌های هلال را متعهد شده است.

وی اضافه کرد: پس از دریافت آموزش‌های لازم، از ظرفیت مددجویان امداد در هزار خانه هلال احمر در سراسر کشور در مواقع بحران با رویکرد ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری خانواده و جامعه محلی استفاده خواهد شد.

مراسم-رونمایی-از-طرح-یاس-1399-08-19 (1)

بختیاری بر نقش ارتقای فرهنگی مددجویان در فرآیند توانمندسازی تاکید کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران اجرا می‌شود.

مراسم-رونمایی-از-طرح-یاس-1399-08-19 (3)

 

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: پس از دریافت آموزش‌های لازم، از ظرفیت مددجویان امداد در هزار خانه هلال احمر در سراسر کشور در مواقع بحران با رویکرد ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری خانواده و جامعه محلی استفاده خواهد شد.

وی همزمانی آغاز طرح یاس با سالروز ورود کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) به سرزمین ایران را موجب مبارکی این طرح عنوان کرد و افزود: از آذرماه فرآیند شناسایی و معرفی داوطلبان به هلال احمر آغاز خواهد شد و امیدواریم در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ شاهد حضور مددجویان آموزش‌دیده کمیته امداد در خانه‌های هلال باشیم.

 

بختیاری همکاری با جمعیت هلال‌احمر را موجب برکت کار امداد دانست و اظهار کرد: خدمات هلال در بحران‌ها چه در داخل کشور و چه در صحنه‌های بین‌المللی، محوری و موفق و مایه سربلندی کشورمان بوده است و کمیته امداد نیز همچون جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات خود به نیازمندان هیچ خط و مرزی نمی‌شناسد.

مراسم-رونمایی-از-طرح-یاس-1399-08-19 (4)

در این مراسم همچنین کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر به ظرفیت‌ مددجویان کمیته امداد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: هلال احمر در تمام مناطقی که دهیاری وجود داشته باشد اقدام به تاسیس خانه هلال کرده و در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ خانه هلال در سراسر کشور دایر است که امیدواریم بتوانیم از استعداد مددجویان امداد در این طرح استفاده کنیم.

مراسم-رونمایی-از-طرح-یاس-1399-08-19 (7)

وی اجرای طرح یاس را در راستای ترویج خدمات داوطلبانه و بالا بردن توان‌افزایی جامعه توصیف کرد و افزود: مهارت‌آموزی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با رویکرد افزایش توان جامعه محلی، روستائیان و ساکنان حاشیه شهرها، از جمله اهداف اجرای این طرح است./ پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: