ایرانول در کنار حفظ سهم بازار داخل:

صادرات و سهم بازار شرکت را افزایش داد

صادرات و سهم بازار شرکت را افزایش داد
کدخبر : 538415

به گزارش شما و اقتصاد: محمدحسین رزاقی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در‌ خصوص برخی اخبار منتشر شده در خصوص کاهش سهم بازار داخل این شرکت گفت: محصولات موتوری عمدتا توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان قیمت‌گذاری می‌شود که طی سال اخیر عمدتا زیان‌ده بوده‌اند، اما شرکت ایرانول سعی کرد به شکل هدفمند و مهندسی شده سهم بازار محصولات صنعتی خود را افزایش دهد.

به گزارش شما و اقتصاد: رزاقی ادامه داد: همان طور که می‌دانید به دلیل حساسیت دستگاه‌های صنعتی تولید روانکار در این حوزه به شدت حساس و سخت است اما ما توانستیم بیش از ۶۰ درصد رشد فروش در این حوزه داشته باشیم چرا که واحد پژوهش و تحقیق و توسعه شرکت پیوسته در حال رصد و ارتقای سیستم تولید است.

رزاقی تاکید کرد: بنابراین ما نه تنها عرضه روانکار در بازار داخل را کاهش نداده‌ایم بلکه به صورت هدفمند آن را اصلاح و افزایش داده‌ایم، اما به طور قطع در این بین ضمن تامین و حفظ سهم بازار داخل با اصلاح سبد فروش و تمرکز بر افزایش صادرات به افزایش سودآوری سهامداران توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

رزاقی با بیان اینکه این شرکت در تمامی شاخص ها طی ۹ ماه سال جاری رتبه خوبی کسب کرده رشد ۵۵ درصدی فروش را برخی از این آمار بر شمرد و گفت: یقینا در ۳ ماه پایانی سال این روند نه تنها کاهش نخواهد داشت بلکه شیب افزایشی آن قطعا عیدی خوبی برای سهامداران خواهد بود.

رزاقی افزود: در طی ۹ ماهه سال ۹۹ مجموع فروش صنعتی و موتوری در بازار داخل ۱۱۳ میلیون لیتر بوده در حالی که سال ۹۸ این عدد ۱۰۵ میلیون لیتر بوده، در این بین ۸۱ میلیون لیتر موتوری مربوط به سال۹۹ بوده که مقدار آن در سال ۹۸، ۸۵ میلیون لیتر بوده و در مقابل مقدار فروش صنعتی  ۳۲میلیون لیتر بوده که سال ۹۸ این عدد ۲۰ میلیون لیتر بوده است. 

رزاقی در پایان افزود: این آمار منتشر شده در کدال نشان می‌دهد سهم بازار داخل این روانکار به هیچ وجه کاهشی نبوده است.

روابط عمومی ایرانول

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: