قطعات کاربردی ساخت داخل ملی حفاری از ۲۲ هزار و ۶۵۰ قلم فراتر رفت

قطعات کاربردی ساخت داخل ملی حفاری از ۲۲ هزار و ۶۵۰ قلم فراتر رفت
کدخبر : 538566

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: در نتیجه هم افزایی و همکاری مستمر با سازندگان و صنعتگران ایرانی، تعداد کل قطعات ساخت داخل کاربردی در صنعت حفاری با احتساب تکثیر منابع از ۲۲ هزار و ۶۵۰ قلم فراتر رفت.

به گزارش شما و اقتصاد: مهدی عرشیان در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به شتاب بخشی در فرآیند ساخت داخل در سال جهش تولید، افزود: میزان صرفه جویی ساخت داخل نسبت به خرید اقلام و تجهیزات از خارج ۶۵ درصد برآورد شده است.  

وی با بیان اینکه نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای تعامل سازنده و نشست های کاری میان شرکت های نفتی و سازندگان، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی است، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون با ۱۲۸ شرکت سازنده معتبر قطعات و تجهیزات صنعت نفت و حفاری در ارتباط  و همکاری موثر دارد.  

عرشیان گفت: برنامه های شرکت ملی حفاری ایران همسو با سیاست‌ های دولت و وزارت نفت بر استفاده حداکثری از کالا و تجهیزات ساخت داخل و حمایت از تولید کنندگان داخلی استوار است و سال‌ های اخیر با تلاش در راستای تامین نیازها در راستای همکاری، همیاری و حمایت از سازندگان قطعات و تجهیزات، گام های موثری برداشته است .  

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: با توجه به تکنولوژی محور بودن صنعت حفاری و تجهیزات خارجی موجود در این صنعت، برای ساخت داخل قطعات و تجهیزات برنامه ریزی و همکاری مستمر با سازندگان کالاهای صنعت نفت داشته  و داریم.  

وی اظهار کرد: براین اساس تا دی ماه سال جاری تعداد ۶ هزار و ۹۶۷ قلم قطعات اختصاصی مربوط به ۶۱۳ تجهیز حفاری در کشور بومی سازی شده و تعداد ۴۱ تجهیز به طور کامل ساخت داخل شده است، این در حالی است که اقدامات لازم در خصوص ساخت بعضی از اقلام و تجهیزات مهم و اساسی صنعت حفاری نیز از طریق استفاده از راهکارها و ساز و کارهای موجود جهت شرکت های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

عرشیان، ساخت شافت اصلی تاپ درایو، فیلتر های انواع موتورها، پکینگ المنت ۲۰ اینچ، پکیج لاینرهای پمپ سیال، انواع سنسورهای نمودارگیری، فورانگیر دورانی و ساخت بخش هایی از تجهیزات کنترل فوران چاه را از مهمترین تجهیزات داخلی در دست ساخت در زمان حاضر برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: