طولانی‌ترین عملیات کشش لوله دریا در پایانه نفتی جاسک پایان یافت

طولانی‌ترین عملیات کشش لوله دریا در پایانه نفتی جاسک پایان یافت
کدخبر : 538660

به گزارش شما و اقتصاد: سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک از تکمیل عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل نخستین مسیر زیردریایی این طرح خبر داد.

به گزارش شما و اقتصاد: وحید مالکی، کشش خط لوله دریا از ساحل (Shore Pulling) پایانه نفتی جاسک به طول ۲.۵ کیلومتر را طولانی‌ترین عملیات شورپولینگ در ایران عنوان کرد و گفت: این عملیات در مسیر منتهی به نخستین گوی شناور پایانه نفتی جاسک از دوشنبه هفته گذشته (۲۹ دی ۹۹) توسط شناور لوله‌گذار سی‌مستر تحت مالکیت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به عنوان پیمانکار این پروژه آغاز شد و صبح امروز شنبه، (۴ بهمن ۹۹) به پایان رسید.

مالکی در توضیحات بیشتر افزود: اجرای این عملیات در بازه زمانی کوتاه با توجه به شرایط جغرافیایی خاص دریای عمان به دلیل نزدیکی به اقیانوس و ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه، برای دستیابی به بهره‌برداری از فاز زودهنگام طرح، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اقدامات بعدی در راستای تکمیل این خط لوله گفت: بلافاصله پس از اجرای عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل، در دومین مرحله، لوله‌گذاری ۳.۵ کیلومتر باقی‌مانده از نخستین رشته خط لوله دریایی پایانه نفتی جاسک تا موقعیت دریایی نخستین گوی شناور صادراتی آغاز شده و امیدواریم با مساعد بودن شرایط جوی تا پایان هفته جاری تکمیل شود.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل ۳ مجموعه خطوط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سیستم‌های اندازه‌گیری، ۶ رشته خط لوله ۳۶ اینچ زیردریایی، ۳ مجموعه چندراهه دریایی و ۳ مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل برسد.

روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: