آغاز بکار درمانگاه کووید ۱۹در کیش

آغاز بکار درمانگاه کووید 19در کیش
کدخبر : 538667

به گزارش شما و اقتصاد: با تکمیل روند ساخت و تجهیز درمانگاه کووید 19 در کیش ، این درمانگاه ارائه خدمات به مراجعان را آغاز کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت :این درمانگاه که با  مساحت ۱۰۸ متر مربع ، شامل دو اتاق و تجهیزات لازم، با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش آماده سازی شده چند روزی است به مراجعان دارای علائم کرونا خدمات ارائه می کند.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه  در مجاورت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی درمنطقه سفین واقع شده افزود: مراقبان سلامت مستقر در درمانگاه مراجعان را از نظر علایم کووید معاینه می کنند و پس از ثبت اطلاعات، در صورت نیاز به پزشک ارجاع می شوند تا با تشخیص پزشک نمونه گیری درواحد مربوطه انجام شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت گفت :در این درمانگاه پزشک ،کارشناس آزمایشگاه ،مراقب سلامت و کارشناس مبارزه با بیماریها کلیه امور مربوط به کووید ۱۹شامل :معاینه ،تهیه لیست نمونه گیری و نوبت دهی ،ارجاع بیماران جهت انجام نمونه گیری،ثبت اطلاعات مرتبط توسط مراقبان، جواب دهی آزمایشات، نمونه گیری و صدور گواهی آزمایش انجام می شود.

دکتر رضانیا در مورد ساعات فعالیت این درمانگاه نیز افزود : کارکنان این مجموعه همه روزه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر آماده ارائه خدمات هستند.

دکتر رضانیا با بیان اینکه  بخش خصوصی توان و ظرفیت بالایی برای پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان دارد، از کمک های سازمان منطقه آزاد و دکتر مظفری به جهت حمایت های بی دریغ ،به ویژه در دوران همه گیری کرونا و ساخت این درمانگاه سپاسگزاری کرد و افزود: این تعامل مبین  اهمیت سلامت و بهداشت مردم در کیش است و امیدواریم با این حمایت و پیگیریها توجه به زیرساخت های بهداشتی و درمانی کیش استمرار داشته و  به همت کلیه بخش های دولتی و خصوصی اقدامات مناسبی در شان مردم شریف کیش به ثمر برسد.

وی تاکید کرد در حال حاضر توان همه بخش های خدمات رسانی کیش به کنترل بحران کرونا معطوف شده است و همه همدلانه می کوشند تا کیش زیبا و کشور از این بحران خارج  شود.

رضانیا افزود: ما خدمتگزاران مردم عزیز در مرکز توسعه سلامت  هم ،همچون ماه های گذشته تمام توان خود را برای این منظور بسیج کرده ایم و همچنان با پشتوانه حمایت و همراهی مردم و مسئولان گرانقدر تا آخرین لحظه در صحنه هستیم.

سخنگوی شورای سلامت تصریح کرد: مردم باید بدانند رعایت پروتکل های بهداشتی ، انتخاب آگاهانه زندگی یا خدای نکرده مرگ است و اگر ما می خواهیم کرونا را شکست دهیم رمز آن رعایت دقیق این پروتکل ها و قطع زنجیره های انتقال است که باید برای رسیدن به این هدف ،تلاش کنیم.

رضانیا با بیان اینکه در این مرحله از همه گیری ویروس کرونا، عمده انتقال از طریق تماس های نزدیک در محل های کار و به ویژه محیط خانگی ناشی می شود، افزود: بیماران با علائم کم ،که در منزل کار مداوا را پیگیری می کنند و دیگر بیماران بستری شده پس از ترخیص از بیمارستان می بایست به مدت ۲ هفته پس از تشخیص سرپایی و یا ترخیص از بیمارستان اصول جداسازی از دیگر افراد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: بیماران مذکور در کنار رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی می بایست وسایل شخصی و همچنین محل خواب و غذاخوری خود را از دیگر افراد خانواده جدا کنند.

سخنگوی شورای سلامت گفت: مبتلایانی که توانایی فراهم کردن این شرایط را ندارند، می توانند به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.   

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: