در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛

غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نمایشگاه ایران کان مین گشایش یافت/ بازدید وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو از غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد

غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نمایشگاه ایران کان مین گشایش یافت/ بازدید وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو از غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد
کدخبر : 538836

به گزارش شما و اقتصاد: غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نخستین روز گشایش شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران کان مین ۹۹، میزبان وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو بود.

به گزارش شما و اقتصاد:  در نخستین روز از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، راه‌سازی و صنایع وابسته – ایران کان مین ۱۳۹۹، دکتر رزم حسینی وزیر صمت و دکتر جعفری معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو با حضور در غرفه ایمیدرو و منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان آخرین دستاوردها و اقدامات انجام شده در این قطب اقتصادی قرار گرفتند.

WhatsApp Image 2021-01-30 at 14.29.40

در این دیدار دکتر فدایی دولت نقشه راه توسعه و پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی لامرد را تبیین کرد و گزارشی کاملی از وضعیت زیرساخت‌های آب، برق، گاز و جاده‌های دسترسی و ارتباطات در سایت لامرد به رئیس هیئت عامل ایمیدرو ارائه داد و با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران جدید و شروع فعالیت آنها، خواستار تسریع در تکمیل زیرساخت‌های جدید در منطقه ویژه اقتصادی لامرد شد که در همین راستا با اهتمام ویژه دکتر جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو، مقرر شد تا نشست تخصصی برای بررسی و پیگیری احداث زیرساخت‌های جدید منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکیل شود و درخواست‌های جدید در اولویت اجرا قرار گیرد.

WhatsApp Image 2021-01-30 at 14.30.01

فدایی‌دولت از تدوین بسته‌های تخصصی سرمایه‌گذاری در بخش پایین دست آلومینیوم و رایزنی با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای حضور در این منطقه خبر داد و گفت: از آنجاییکه ظرفیت تولید انواع محصولات آلومینیومی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است نیز با هدف تکمیل خوشه‌های صنعتی؛ جذب سرمایه‌گذاران توانمند و علاقه‌مند فعالیت در بخش پایین‌دست آلومینیوم، به صورت مستمر در اولویت برنامه‌های دست‌اندرکاران این منطقه قرار دارد و تاکنون زمین به سه سرمایه گذار در زمینه تولید سیم و کابل، قطعات و پودر آلومینیومی و تولید ورق آلومینیوم واگذار شده و تلاش‌ها ادامه دارد تا با همت و حمایت سازمان بالادستی و دیگر بخش‌ها، زمینه حضور سرمایه گذاران بیشتری را در این بخش پرسود فراهم کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: فرصت طلایی برای سرمایه گذاران است تا مواد مذاب و جامد آلومینیومی را در جوار کارخانه آلومینیوم جنوب به محصولات مختلف تبدیل کنند و باتوجه به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی، آنرا به داخل و خارج از کشور صادر کنند. این بخش سرمایه گذاری مورد حمایت همه جانبه قرار خواهد گرفت چرا که علاوه بر رونق اقتصادی، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده سبب مانع از خام فروشی می‌شود.

وی در ادامه ، توضیحاتی از تصویب طرح الحاق فرودگاه به محدوده منطقه و پیگیری روند تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد ارائه کرد و با تشریح ظرفیتهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برق و انرژی، صنایع معدنی و طرح‌های صنایع پشتیبان، خواستار همراهی سازمان بالادستی و بخش‌های وزارتخانه برای هدایت سرمایه‌گذاران در این کانون راهبردی شد.

فدایی دولت اضافه کرد: این منطقه به لحاظ نزدیکی به دریا و بندر پارسیان برای صادرات محصولات و تامین مواد اولیه، هم‌جواری با منابع عظیم انرژی، وجود معادن غنی و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم ارتباطی و ایجاد مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، از ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است که با یک انسجام و حمایت همه جانبه از سرمایه‌‌گذاران می توان صنایع بزرگ را با هدف توسعه صادرات و اشتغالزایی گسترده در این منطقه راه اندازی کرد.

شانزدهمین نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، راه‌سازی و صنایع وابسته- ایران کان مین ۹۹ از امروز تا چهاردهم بهمن جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در غرفه شماره ۶۶ در سالن ۱۰-۱۱ این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۷ میزبان متخصصین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد نخواهد بود.

کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بسته های جذاب و متنوع سرمایه گذاری تدوین شده متناسب با طرح جامع این کانون صنعتی-معدنی را برای متقاضیان و بازدیدکنندگان تشریح می‌کنند.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: