سرپرست اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم:

یازدهمین آزمون دریافت کارت صنایع دستی ویژه بانوان هنرمند قشم برگزار شد

یازدهمین آزمون دریافت کارت صنایع دستی ویژه بانوان هنرمند قشم برگزار شد
کدخبر : 539003

به گزارش شما و اقتصاد: سرپرست اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: یازدهمین آزمون دریافت کارت صنایع دستی در دو مرحله تئوری و عملی با شرکت 15 نفر از بانوان هنرمند جزیره در قشم برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: نسرین ملازم روز یکشنبه با اعلام این مطلب گفت: این آزمون که در رشته های گلابتون دوزی، شک و زری بافی و خوس دوزی برگزار شد، بخشی از اقدامات اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم برای ساماندهی فعالیت های زنان و دختران هنرمند بومی در مناطق روستایی و شهری جزیره قشم محسوب می شود.

وی هدف از ساماندهی این هنرمندان در عرصه تولیدات صنایع دستی را ترویج و ارتقاء مفهوم و هدف صنایع دستی در جامعه محلی دانست و افزود: در این جامعه این نگاه بایستی نهادینه شود که هر اثر یا صنعتی را به راحتی نمی توان به عنوان صنایع دستی محسوب کرد.

به گفته وی محصولی را می توان جزو صنایع دستی قلمداد کرد که از یک بار فرهنگی و هویت بخشی به یک ملت برخوردار باشد و ضمن بی نیازی به سرمایه گذاری کلان در مقایسه با دیگر رشته های صنعتی، قابلیت ایجاد و توسعه در شهرها و روستاها را هم داشته باشد.

ملازم تصریح کرد: سهولت در ایجاد مراکز تولید، دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه با صنایع دیگر، خودکفا و متکی بودن به مواد اولیه داخلی، کمک به رشد و توسعه اقتصادی و داشتن زمینه های مناسب جهت صادرات از دیگر ویژگی های صنایع دستی است.

گفتنی است یازدهمین آزمون دریافت کارت صنایع دستی با حضور ۱۵ نفر از بانوان هنرمند جزیره قشم در رشته های گلابتون دوزی، شک و زری بافی و خوس دوزی در منطقه آزاد قشم  برگزارشد.

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: