در راستای توافقات صورت در سفر رییس سازمان جهاد دانشگاهی کشور

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با جهاد دانشگاهی گیلان منعقد شد

 تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با جهاد دانشگاهی گیلان منعقد شد
کدخبر : 539021

به گزارش شما و اقتصاد: در نخستین روز از ایام دهه فجر با حضور دکتر روزبهان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان و دکتر جمال زاد رئیس جهاد دانشگاهی گیلان تفاهم نامه همکاری های دو سویه به منظور توسعه فعالیتهای پژوهشی و آموزشی منعقد شد.

به گزارش شما و اقتصاد: روزبهان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های پژوهش محور به منظور تدوین و اجرای طرحهای علمی بیان کرد: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه با مجموعه جهاد دانشگاهی شاهد رشد شاخص های آموزشی ، تحقیقاتی و علمی در این منطقه باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به موقعیت ممتاز این منطقه در بین کشورهای حاشیه دریای خزر و در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد : منطقه آزاد انزلی به جهت نزدیکی به پایتخت و مرکز جمعیتی کشور ، همسایگی با کشور های حاشیه دریای خزر ظرفیت توسعه فعالیت های آموزشی در حوزه بین المللی و تبدیل شدن به قطب آموزش عالی کشور به خصوص در زمینه های پزشکی و سلامت  را دارد.

در ادامه این نشست دکتر جمالزاد رییس جهاد دانشگاهی گیلان با تشریح توانمندی های مجموعه آموزشی خود بیان کرد : جهاد دانشگاهی با تکیه بر توانمندی های خود در حوزه پزشکی به خصوص مجموعه‌های رویان و ابن سینا در سطح بین المللی به عنوان هاب پزشکی معرفی شده و این ظرفیت وجود دارد که این منطقه به عنوان هاب پزشکی جهاد دانشگاهی شمال کشور معرفی شود.

وی در ادامه به لزوم فعالیت های آموزشی در ابعاد تجاری و اقتصادی اشاره و بیان کرد : جهاد دانشگاهی چند سالی است در بحث اشتغال و تجاری سازی فعالیت‌های گسترده ای را آغاز کرده است و باور داریم که دانشجویان مفاهیم و دانش خود را باید ارتقا داده و از فناوری به تجاری‌سازی ببرند و انعقاد این تفاهم نامه گامی مهم در راستای توانمند سازی و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان است.

گفتنی است مهر ماه سال جاری رییس جهاد دانشگاهی کشور با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار داشته و  این تفاهم نامه در راستای توافق صورت گرفته به منظور توسعه همکاری های علمی-پژوهشی و توسعه ارتباطات علم با اقتصاد و ایجاد مراکز پزشکی منعقد شد.

بنابر این گزارش اجرای مشترک طرح های تحقیقاتی و خدمات تخصصی، استفاده از پتانسیل امکانات علمی و اجرایی طرفین جهت افزایش سطح فعالیت ها ، استفاده از ظرفیت آزمایشگاه معتمد پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی جهت پایش دوره‌ای صنایع مستقر در محدوده منطقه آزاد انزلی، طراحی و برگزاری دوره ها و سمینارهای تخصصی و مهارتی در حوزه‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی طرفین جهت انعکاس خدمات،  تهیه و تدوین استانداردها و دوره‌های مهارتی و تخصصی تکمیلی به منظور به روز رسانی و ارتقای مهارت منابع انسانی از مهمترین اهداف این تفاهم نامه همکاری دوجانبه است.

 مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: