مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک خبر داد:

رکورد تولید پتاس در ۱۰ ماهه سال جاری

رکورد تولید پتاس در ۱۰ ماهه سال جاری
کدخبر : 539234

به گزارش شما و اقتصاد: امیدرضا محبعلی؛ مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان این مطلب گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن کلرید پتاسیم در این مجتمع تولید شد و این در حالیست که در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میزان تولید بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

به گزارش شما و اقتصاد: وی در ادامه افزود: رشد تولید کلرید پتاسیم در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

محبعلی خاطر نشان کرد: روند افزایشی تولید در بزرگترین معدن شورآبه حوزه خلیج فارس با افزایش تولید پتاس مجتمع به ۱۰۰ هزار تن در افق ۱۴۰۶ همراه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به واقع شدن معدن پلایای پتاس این مجتمع در استان های خراسان جنوبی و اصفهان، گفت: این معدن یکی از بزرگترین معدن های ایران از نظر وسعت و ذخیره بوده و بزرگترین معدن حوزه خلیج فارس و آسیای میانه در خصوص شورآبه ها است.

محبعلی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۳۰۰ هکتار استخرهای استحصال نمک و کارنالیت در این مجتمع احداث شده است که باید به این مساحت فعلی مقدا ۱۶۰۰ هکتار نیز اضافه گردد.

به گفته وی طبق برنامه ریزی انجام شده پروژه های پژوهشی در خصوص انجام مطالعات تحقیقاتی بر روی عناصری مانند لیتیم در مجتمع تعریف شده است که می تواند باعث تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر گردد.

روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: