سعید شیردل مدیر فروش و بازاریابی پتروشیمی جم خبر داد:

رکورد زنی پتروشیمی جم در حوزه تولید و فروش محصولات در بازارهای داخلی و جهانی

رکورد زنی پتروشیمی جم در حوزه تولید و فروش محصولات در بازارهای داخلی و جهانی
کدخبر : 539280

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر فروش و بازاریابی پتروشیمی جم به رغم بروز بحران کرونا وتاثیر پذیری همه جنبه های اقتصادی، شرکت پتروشیمی جم توانست در این حوزه نیز نسبت به سال های گذشته رکورد بزند به طوری که در سال گذشته حدود 330هزارتن محصولات این شرکت به خارج از مرزهای کشور صادر شد اما این رقم در 10 ماهه ابتدای سالجاری به 300 هزارتن رسید و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری در این حوزه نیز رکورد سال گذشته را بزنیم.

به گزارش شما و اقتصاد: سعید شیردل مدیر فروش و بازاریابی پتروشیمی جم گفت: رکوردهایی که پتروشیمی جم در سالجاری به دست آورد را می توان در دوبخش خلاصه کرد؛ بخش اول مربوط به حوزه عملیاتی می شود که شامل افزایش تولید و بهبود عملکرد کارخانه می شود به طوری که در تولید اتیلن برنامه های پیش بینی شده محقق شد و نسبت به سال قبل با ۵ درصد رشد روبرو شد، همچنین در تولید پلیمر نیز توانستیم به ظرفیت اسمی دست یابیم.

پتروشیمی جم در بحث فروش نیز پیشرو بود به طوری که در دو گرید توانست بیشترین سهم بازار داخلی را از آن خود کند . 

شیردل با اشاره به رشد صادرات این شرکت در سال جاری، گفت: به رغم بروز بحران کرونا وتاثیر پذیری همه جنبه های اقتصادی، شرکت پتروشیمی جم توانست در این حوزه نیز نسبت به سال های گذشته رکورد بزند به طوری که در سال گذشته حدود ۳۳۰هزارتن محصولات این شرکت به خارج از مرزهای کشور صادر شد اما این رقم در ۱۰ ماهه ابتدای سالجاری به ۳۰۰ هزارتن رسید و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری در این حوزه نیز رکورد سال گذشته را بزنیم.

مدیر فروش و بازاریابی پتروشیمی جم ادامه داد: این شرکت در حوزه سودآوری محصولات صادراتی در ۹ماهه ابتدای سال موفق به کسب سود ۳۳۰ میلیون دلاری شد این در حالی است که این رقم در ۱۰ماهه سال جاری به ۳۰۰ هزار تن رسید و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۹ این عدد به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برسد.نکته مهم در این باره این است سودآوری ۲۸۰ میلیون دلاری برای سال جاری پیش بینی شده بود اما در  ۹ماهه ابتدایی این رکورد نیز زده شد.

وی یادآور شد: در سودآوری در ماهه نخست امسال حدود ۵هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان محقق شده است و انتظار می رود تا پایان سالجاری به ۷هزار میلیارد تومان دست یابیم.

علی رغم وجود شرایط کرونایی و متاثر شدن بازارهای جهانی از این امر این شرکت توانست در حوزه تولید، فروش و سودآوری با اتکا به برنامه ریزی و مدیریت هوشمند موفق ظاهر شود.

وی اضافه کرد: در واحد متاداین که واحد شیمیایی محسوب می شود در ۱۰ماهه نخست سالجاری حدود ۸۰ هزارتولید داشتیم که تا پایان سالجاری رکورد تولید ۱۰۰هزار تن این محصول زده می شود با این تفاسیر در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰درصد رشد را تجریه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حوزه فروش اتیلن در خارج از مرزهای کشور تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و اتیلن تولید این شرکت برای صنایع پایین دستی کشور مورد استفاده قرار می گیرد گفت:  امید است که این شرکت ها ظرفیت های تولیدی خود را افزایش دهند تا از خام فروشی این محصول به سایر کشورها جلوگیری شود.

شیردل ادامه داد: در حوزه فروش پلیمر حدود ۴۰ تا ۴۵درصد این محصول تامین کننده نیاز بازار داخلی و مابقی در بازارهای خارجی به فروش می رسد، باتوجه به اینکه چندین هفته بورس با افت روبرو شد و میزان تقاضا کاهش یافت بر همین اساس این شرکت ناگزیر از صادرات محصولاتی شد  که در کشور متقاضی نداشت.

به گفته وی ، برنامه بودجه تدوین شده امسال برای سال ۱۴۰۰ بر اساس رکوردهایی است که در سالجاری کسب شده است، در این بین علاوه بر اینکه درصدد تثبیت جایگاه تولید خود هستیم، به سمت اصلاحیات خواهیم رفت و این امر با رکورد در تولید و فروش محصول همراه خواهد بود.

مدیر فروش و بازاریابی پتروشیمی جم بازار هدف این شرکت را بازار چین عنوان کرد و افزود: حدود ۷۵درصد صادرات در بازار این کشور صورت می گیرد بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد ورود به بازارهای آفریقا و امریکای جنوبی هستیم.

شیردل اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است و روابطی که بین چین و اروپا برقرار است هم اکنون ورود و ماندن در بازار کشور چین با ریسک زیادی روبرو است به این معنی که امکان از دست دادن این بازار است برهمین اساس در تلاش هستیم که بازار سایر کشورها را در اختیار بگیریم و از شرایط احتمالی ضربه نخوریم.

به گفته وی؛ گرید ۵۲۵۱۸ پتروشیمی جم گرید تزریقی است که در کشور چین با تقاضای قابل ملاحظه ای روبرو است و در سال  ۹۹ توانستیم دیگر محصولات با کیفیت را وارد این بازار کنیم. 

مدیر فروش و بازاریابی پتروشیمی در پاسخ به سوال خبرنگار شما و اقتصاد مبنی بر اینکه جای چه محصولی برای عرضه در عرصه بین المللی در حوزه پتروشیمی خالی است، خاطرنشان کرد: آنچه که در دنیا اتفاق افتاده مربوط به گریدهای مهندسی پلیمری است و توجه به حوزه محیط زیست در تولید محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که پلیمرهای برگشت پذیر به چرخه محیط زیست تولید شود.

صنعت پتروشیمی کشور تا رسیدن به این مهم فاصله زیادی دارد البته خوشبختانه شرکت پتروشیمی جم از سال گذشته حرکت خود را در این مسیر آغاز کرده است و امید است پیش از اعمال محدودیت هایی در این زمینه محصولات خود را با استانداردهای روز دنیا در این زمینه نیز مطابقت دهد.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت هایی در این زمینه به دلیل تشدید و اعمال تحریم ها وجود دارد که از جمله می توان به تکلنولوژی و دانش های لازم در این باره اشاره کرد اما امید است تلاش هایی که هم اکنون در پژوشگاه های کشور انجام می شود نتیجه بخش باشد و بتوانیم در این زمینه نتایج خوبی را کسب کنیم.

گفتنی است، پتروشیمی جم یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پلیمری ایران محسوب می‌شود. درگروه محصولات پلی اتیلن سنگین، این شرکت رتبه نخست صادرات را از آن خود نموده است.

۶۰ درصد محصولات تولیدی در سال ۹۸ به بیش از ۲۲ کشور جهان صادر شده است. در حال حاضر چین، ترکیه وکشورهای همسایه مقاصد اصلی صادرات شرکت به بازارهای بین المللی هستند. 

پتروشیمی جم تلاش می‌کند سبد بازارهای هدف خود را با محوریت ارتقای سهم بازارهای بالقوه افزایش دهد و انتظار می‌رود در کوتاه مدت سهم قابل توجهی از این بازار ها را به خود اختصاص دهد. 

همواره یکی از مهمترین راهبردهای شرکت پتروشیمی جم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تامین نیاز مصرف کنندگان و تعامل با طیف وسیعی از مصرف کنندگان صنایع پایین دستی است که این مهم به افزایش خودکفایی در عرصه‌ی صنایع پایین دستی پتروشیمی جم منجر خواهد شد.با فروش محصولات پلیمری در بورس کالا و انرژی مکانیسم هایی فراهم می‌شود تا تعامل میان مشتریان و پتروشیمی جم استمرار یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: