مدیرعامل پتروشیمی آپادانا:

شرکت‌های ایرانی، قدرت و سرعت ما را برای پایان ساخت آپادانا خلیج فارس تا پایان ۱۴۰۰ بالا بردند

شرکت‌های ایرانی، قدرت و سرعت ما را برای پایان ساخت آپادانا خلیج فارس تا پایان ۱۴۰۰ بالا بردند
کدخبر : 539614

به گزارش شما و اقتصاد: مدیرعامل پتروشیمی آپادانا با اشاره به حضور فعال شرکت‌های ایرانی در ساخت این طرح، تصریح کرد: امروز و در شرایط تحریم، می‌توان با تکیه بر توان داخلی جلوی واسطه‌گری را گرفت.

به گزارش شما و اقتصاد: عماد مرعشی در خصوص تاثیر تفاهم نامه‌های همکاری این پتروشیمی با سازندگان ایرانی و اعتماد به ساخت داخلی تاکید کرد: تحریم بهترین موقعیت برای بالفعل نمودن فرصت‌های بالقوه است و می‌توان با تکیه به نبوغ داخلی و اعتماد سازی به صنعت و ساخت داخل، میزان وابستگی به واردات را کاهش داد.

 

IMG-20210219-WA0051

IMG-20210219-WA0050

وی در دسترس بودن سازندگان در داخل کشور را باعث پیشبرد پروژه های صنعتی و ملی دانست و اظهار داشت: امروز می‌توان با تکیه بر توان داخلی، بخش عمده‌ای از قطعات مورد نیاز را در داخل کشور تهیه و از خروج ارز کشور به خارج  و واسطه‌گری جلوگیری کرد.

مرعشی افزود: تفاهم‌نامه‌های انجام گرفته با شرکت‌های ایرانی قدرت و سرعت ما را برای رسیدن و تکمیل طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ بالا خواهد برد.

وی یادآور شد: ‌محصول شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس متانول با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال است و در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، با ‌چهار شرکت ایرانی در راستای اعتماد و اعتقاد به ساخت داخل در صنعت پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

گفتنی است در این رویداد، پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با شرکت کولر هوایی آبان تفاهم نامه طراحی و ساخت کندانسور هوایی (Air-cooled Condenser) توربین‌کمپرسور سنتز پروژه متانول، با شرکت صنعتی و تولیدی هزاوه اراک تفاهم نامه طراحی و ساخت ساپورت های ‌فنری (اسپرینگ و اسپرینگ هنگر) پکیج استیم ریفورمر، با شرکت نفت و گاز سرو تفاهم نامه ساخت و تأمین تمامی کاتالیست های واحد متانول و با شرکت یورواسلات پارس تفاهم نامه طراحی و ساخت اینترنال راکتور سنتز را تبادل کرد.

 

 

 

 

ستاد خبری دومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: