طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین آماده بهره برداری شد

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین آماده بهره برداری شد
کدخبر : 539952

به گزارش شما و اقتصاد: فرماندار اسفراین گفت: طرح تکمیل مجتمع صنعتی فولاد این شهرستان به پایان رسیده است و این طرح تا ۲ هفته آینده با حضور مسوولان کشوری بهره برداری می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: طاهر رستمی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این طرح بزرگ صنعتی پس از انجام تست واحد ذوب که به مدت یک هفته زمان می برد افتتاح می شود.

وی افزود: طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین پروژه استان خراسان شمالی است که با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی عملیاتی شده است که ۱۱۳میلیون یورو آن از محل تسهیلات ارزی و هفت میلیون یورو نیز از محل سرمایه های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تامین شده است.

وی افزود: بهره برداری از آن تاثیر بسزایی در اشتغالزایی، افزایش و کیفیت محصولات این مجتمع صنعتی و کامل تر شدن چرخه فولاد در شهرستان دارد.

رستمی گفت: با توجه اهمیت این طرح بزرگ صنعتی در حال رایزنی برای حضور یکی از مقامات ارشد کشوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت و یا افتتاح ویدیو کنفرانسی رییس جمهور برای آن هستیم.

 با بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، ظرفیت ذوب فولاد این مجتمع از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن و ظرفیت تولید محصولات نهایی نیز که با استفاده از فناوری ریخته گری پیوسته صورت می گیرد، از ۸۱ هزار تن به ۱۶۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

روابط عمومی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: